autor: Amadeusz Cyganek
Ubisoft: rekordowy kwartał, sprzedaż gier na PC wyższa niż na Xbox One
Jak co kwartał, Ubisoft opublikował wyniki finansowe za ostatnie trzy miesiące działalności – najnowsze informacje mogą napawać Francuzów optymizmem, bowiem drugi kwartał 2018 roku był rekordowy pod względem sprzedaży.
Ubisoft opublikował właśnie raport finansowy dotyczący drugiego kwartału 2018 roku, który zakończył się 30 czerwca, jasno pokazujący, że strategia przyjęta przez francuskiego potentata branży gier wideo sprawdza się doskonale. Firma zanotowała bowiem historyczny rekord sprzedaży na poziomie 400 milionów euro przychodu. Jak twierdzi Yves Guillemot, taki rezultat był możliwy do osiągnięcia dzięki stale rosnącej sprzedaży na platformach cyfrowej dystrybucji, jak również zwiększającym się inwestycjom graczy w dodatki do gier, przepustki sezonowe, wirtualne przedmioty czy subskrypcje.
Plan koncernu na najbliższe miesiące jest oczywisty – firma stawia głównie na rozwój najbardziej znanych marek, pracując nad Assassin’s Creed Odyssey oraz The Division 2, ponadto Guillemot liczy także na sukces Skull & Bones, pirackiej gry multiplayerowej od studia Ubisoft Shanghai.
To, na co niewątpliwie warto zwrócić uwagę, to rosnący wpływ rynku pecetowego na wyniki firmy. Tytuły wydawane na komputery osobiste w II kwartale 2018 roku stanowiły 24% udziału w sprzedaży, wyprzedzając zyski z tytułu gier dystrybuowanych na konsolę Xbox One (22%). Bezsprzecznie najważniejszą platformą dla Ubisoftu jest PlayStation 4 (38%), choć warto zauważyć rosnącą pozycję konsoli Nintendo Switch, która w analogicznym okresie rok temu posiadała 1% udziałów, a teraz zwiększyła je pięciokrotnie. Jak na dłoni widać natomiast zmierzch platform poprzedniej generacji – sprzedaż gier na Xboksa 360, PlayStation 3, Nintendo Wii oraz Nintendo Wii U sumarycznie wyniosła zaledwie 1 procent całego wyniku koncernu.
Przy okazji Ubisoft pochwalił się założeniami na następne okresy rozliczeniowe. Trzeci kwartał 2018 roku ma zakończyć się sprzedażą na poziomie 345 milionów euro (wzrost z 264,2 mln rok temu) dzięki bogatej bazie wydanych już tytułów oraz rozpoczęciu przedsprzedaży Assassin’s Creed Odyssey. Z kolei w całym 2019 roku fiskalnym firma zamierza osiągnąć wynik na poziomie 2 miliardów euro i patrząc na to, że na wynik pracuje aż 12 000 deweloperów, to przekroczenie założeń wcale nie będzie zaskoczeniem.