Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 czerwca 2014, 17:55

Ubisoft odniósł się do zarzutów odnośnie grafiki w Watch Dogs

Ubisoft za pośrednictwem oficjalnej strony internetowej wydał oświadczenie, w którym zaprzeczył, jakoby celowo obniżał jakość grafiki na PC. Jednocześnie przedstawiciele firmy przestrzegli, że używanie modów poprawiających oprawę wizualną może wiązać się z problemami w rozgrywce.

Od pewnego czasu Watch Dogs znajduje się w ciągłym ogniu krytyki graczy po tym, jak w przeciągu niecałych trzech tygodni od premiery w sieci ukazał się mod znacznie poprawiający jakość grafiki na PC. Wywołało to zarzuty, jakoby Ubisoft celowo obniżył wizualne walory swojej najnowszej produkcji. Wczoraj za pośrednictwem oficjalnej strony internetowej twórcy po raz pierwszy odnieśli się do tych oskarżeń.

Moderom udało się poprawić oświetlenie, efekty rozmycia i szereg innych aspektów. - Ubisoft odniósł się do zarzutów odnośnie grafiki w Watch Dogs - wiadomość - 2014-06-21
Moderom udało się poprawić oświetlenie, efekty rozmycia i szereg innych aspektów.

W oświadczeniu czytamy, że cały zespół aktywnie pracował nad tym, by wycisnąć ostatnie soki z każdej z platform, zaś pogląd, że deweloper umyślnie obniżył jakość grafiki, jest absolutnie błędny. Jednocześnie przedstawiciele Ubisoftu przyznają, że wersja na PC rzeczywiście mogła zawierać resztki starego kodu, umożliwiającego włączenie lepszych efektów wizualnych. Rozwiązanie te zostały jednak porzucone, ponieważ negatywnie wpływały na szczegółowość, stabilność i wydajność gry. Twórcy określili wprowadzających poprawki moderów mianem wyjątkowo kreatywnych i gorliwych graczy, docenili ich entuzjazm i przyznali, że mody potrafią sprawić, że Watch Dogs rzeczywiście wygląda lepiej. Jednocześnie jednak mogą mieć negatywne skutki, czyniąc grę znaczniej mniej wydajną i niestabilną, a w niektórych wypadkach uniemożliwiając rozgrywkę.

Dla Ubisoftu to nie pierwsza wpadka, związana z jakością grafiki w Watch Dogs. - Ubisoft odniósł się do zarzutów odnośnie grafiki w Watch Dogs - wiadomość - 2014-06-21
Dla Ubisoftu to nie pierwsza wpadka, związana z jakością grafiki w Watch Dogs.

Autorem moda, który wywołał takie poruszenie, jest użytkownik forum Guru3D o pseudonimie TheWorse. O jego najbardziej aktualnej wersji, oznaczonej numerem 0.7, pisaliśmy niedawno. Najprawdopodobniej to jednak nie ostatni raz, kiedy TheWorse przyprawia Ubisoft o ból głowy – twórca moda ma zamiar doprowadzić grę do takiego graficznego poziomu, jaki został zaprezentowany podczas pamiętnego pokazu na E3 w 2012 roku.

  1. Oficjalna strona internetowa Watch Dogs
  2. Watch Dogs w Encyklopedii Gier
  3. Recenzja Watch Dogs – Ubisoft ma już swoje GTA

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej