Ubisoft i Riot składają wielką obietnicę, cel jest szczytny
Projekt „Zero szkód w komunikacji” pozwoli zwiększyć przyjemność z zabawy w rozgrywkach multiplayer. Taką obietnicę składają dwaj giganci elektronicznej rozrywki – Ubisoft oraz Riot Games.
Toksyczne zachowania w grach multiplayer szkodzą wszystkim – zarówno graczom, jak i twórcom. Firmy Riot Games i Ubisoft postanowiły połączyć siły, aby poprawić standard wychwytywania szkodliwych zachowań. Efekt współpracy mamy zobaczyć w przyszłym roku.
Wspólna walka o radość z rozgrywki
Szczegóły projektu można znaleźć na oficjalnej stronie studia Riot. Program objął nazwę „Zero szkód w komunikacji”, a jego celem jest połączenie wiedzy technologicznej obu gigantów, aby stworzyć wspólną bazę danych. Informacje mają być zbierane w czasie gry przez dostosowany ekosystem, co ma ułatwić sztucznej inteligencji wykrywanie i łagodzenie destrukcyjnego zachowania. Informacje mają być z czasem usuwane.
Firma Ubisoft również podzieliła się wieścią o rozpoczęciu współpracy. Wesley Kerr, szef działu badań technologicznych w Riot, skomentował projekt tymi słowami:
Zachowanie destrukcyjne nie jest problemem charakterystycznym dla gier – każda firma, która posiada internetową platformę społecznościową, pracuje nad rozwiązaniem dla tej wymagających przestrzeni. Dlatego jesteśmy zaangażowani we współpracę z partnerami branżowymi, takimi jak Ubisoft, którzy wierzą w tworzenie bezpiecznych społeczności i wspieranie pozytywnych doświadczeń w sieci. Ten projekt to tylko przykład szerszego zaangażowania i pracy, którą wykonujemy w całym Riot, aby opracować systemy, które zapewnią zdrowe, bezpieczne i integracyjne interakcje z naszymi graczami.
Szkodliwe zachowania wśród graczy są ogromnym problemem, który zmusza twórców do nakładania permanentnych banów lub szukania łagodniejszych rozwiązań. Jednak najskuteczniejszą metodą zawsze będzie poprawa własnego zachowania w celu czerpania większej radości z grania z innymi graczami.