autor: Marcin Skierski
Ubiegły rok w oczach Tecmo Koei - słabe zainteresowanie Samurai Warriors 3 i Ninja Gaiden Sigma 2
Japońska firma Tecmo Koei podsumowała wczoraj swoje wyniki w ostatnim roku fiskalnym zakończonym 31 marca. Firma zanotowała spadek przychodów względem poprzedniego roku, a złożyło się na to przełożenie premier kilku kluczowych tytułów na późniejszy termin, a także niezadowalająca sprzedaż produkcji, które już się ukazały.
Japońska firma Tecmo Koei podsumowała wczoraj swoje wyniki w ostatnim roku fiskalnym zakończonym 31 marca. Firma zanotowała spadek przychodów względem poprzedniego roku, a złożyło się na to przełożenie premier kilku kluczowych tytułów na późniejszy termin, a także niezadowalająca sprzedaż produkcji, które już się ukazały.
W sumie ze sprzedaży w ostatnim roku rozliczeniowym na konto firmy wpłynęło 376.9 milionów dolarów, co stanowi spadek o 13.8% w stosunku do analogicznego okresu w poprzednim roku. Zyski wyniosły 28.4 milionów dolarów (spadek o 2.2 miliona). Zaznaczono jednak, że są to i tak wyniki lepsze od prognoz skorygowanych w lutym, kiedy spodziewane zyski zmniejszono aż o 97%. Nie zmienia to jednak faktu, że początkowo spodziewano się znacznie lepszych rezultatów.
W międzyczasie opóźniono premiery Trinity: Souls of Zill O'll, Warriors Legends of Troy oraz Quantum Theory, a w związku z dwoma ostatnimi tytułami firma nie ukrywała, iż miała spore oczekiwania pod kątem zachodnich rynków. Nawet wydane produkcje nie zadowoliły oczekiwań wydawcy – Samurai Warriors 3 na Wii wysłano do sklepów detalicznych zaledwie w 270 tysiącach egzemplarzy. Pierwotnie, w tym przypadku spodziewano się przebicia progu pół miliona sztuk. Ninja Gaiden Sigma 2 trafił do sklepów w nakładzie 480 tysięcy kopii, a gra Fist of the North Star w nieco ponad pół milionie sztuk. Niestety wydawca ograniczył się wyłącznie do podania liczb w kontekście zamówień z sieci sprzedaży i tak na prawdę nie wiemy ile z tych gier trafiło w ręce klientów.
W przyszłym roku fiskalnym spodziewany jest wzrost sprzedaży o 5.9%, co ma zaowocować przychodem w ilości 398.4 milionów dolarów. Dzięki temu zyski powinny wzrosnąć o 34.4% do 38.2 milionów. Także liczba dostarczonych kopii gier do sklepów ma się zwiększyć z dotychczasowych 5.77 milionów do 6.71 milionów sztuk. Przedstawiciel firmy zapytany o nadchodzące premiery powiedział tylko, że nie może póki co nic zdradzić, ale są pozycje czekające na swoją zapowiedź. Odsłonięcia większej ilości detali na ich temat mamy się spodziewać na zbliżających się targach E3.