Twórcy World War 3 przedstawiają plan na podniesienie gry z kolan
Nasze rodzime studio The Farm 51 ujawniło plany ulepszenia technicznej strony sieciowej strzelanki World War 3, która jest dostępna za darmo, w otwartej becie.
Otwarta beta nowego wcielenia strzelanki World War 3 okazała się katastrofą. Twórcy, czyli ludzie z polskiego studia The Farm 51, nie zamierzają się jednak poddawać. Właśnie ujawnili plany ratowania projektu.
Wprowadzone już zmiany
Do tej pory zaimplementowano już następujące ulepszenia:
- usprawniono komunikację gry z bazą danych;
- znacznie zmniejszono problemy z przekroczeniem czasu oczekiwania na rozgrywkę;
- rozwiązano problemy z uwierzytelnieniem;
- naprawiono błąd powodujący blokowanie graczy w lobby;
- usunięto problemy skutkujące awarią gry przy akceptowaniu zaproszeń do znajomych;
- nie ma już kłopotów z niekończącymi się ekranami ładowania w sytuacji, gdy gracze uruchamiali grę bez Steama;
- mocno poprawiono również funkcjonalność związaną z drużynami.
Testowane obecnie poprawki i ulepszenia
Wkrótce zaimplementowane zostaną kolejne ulepszenia, w tym:
- zwiększanie liczby jednostek CCU na serwerze głównym, co pozwoli obsługiwać więcej graczy;
- ulepszenie geolokalizacji dla dobierania gier;
- zwiększenie liczby serwerów dedykowanych.
Nadchodzące poprawki (w toku)
W planach są również inne poprawki, choć na nie poczekamy trochę dłużej niż na zmiany z poprzedniej listy.
- Ulepszona zostanie optymalizacja za pomocą zwiększenia pojemności obciążenia danymi na serwerach.
- Trwają także prace na rozwiązaniem problemów z przenoszeniem przedmiotów i waluty UNC z ekwipunku.
- Jednym z priorytetów jest dostarczenie graczom brakujących przedmiotów, które są im należne.
- W planach jest również rozwiązanie problemów z zablokowanymi postępami przedmiotów i brakującymi profilami, co powoduje utratę postępów.
- Ponadto zmieniony zostanie sposób działania premii, tak aby ich zużycie ulegało zawieszeniu na czas prac konwersacyjnych na serwerach.
Twórcy ciągle również pracują nad poprawieniem optymalizacji gry i serwerów, zwiększeniem stabilności programu oraz usuwaniem pomniejszych błędów.
Przypomnijmy, że World War 3 pierwotnie trafiło do sprzedaży we wczesnym dostępie w październiku 2018 roku. Debiut gry był udany, ale problemy techniczne sprawiły, że szybko zaczęła tracić graczy. Twórcy zostali zmuszeni do likwidacji regionalnych serwerów, a ostatecznie projekt został wycofany ze sprzedaży na Steamie. Deweloperzy przestawili potem produkcję na model free-to-play i otwarta beta tego nowego wcielenia ruszyła pod koniec września.
Wersja testowa okazała się kolejnym rozczarowaniem, choć trzeba przyznać, że w ostatnich tygodniach odbiór gry lekko się poprawił. Na początku października na Steamie tylko 18% recenzji graczy z ostatnich 30 dni było pozytywnych, podczas gdy obecnie ich odsetek wynosi 34%. To wciąż jednak bardzo niski wynik. Spada za to liczba graczy. Po debiucie w modelu free-to-play World War 3 ustanowiło nowy rekord aktywności na poziomie 11 792 graczy bawiących się równoczesne, natomiast wczoraj w najgorętszym momencie dnia w tytuł na Steamie bawiło się trochę ponad 4 tys. osób.