World of Darkness - powstaną seriale i filmy ze Świata Mroku
Producenci odpowiedzialni za seriale The Witcher, Shadow and Bone oraz The Expanse uzyskali licencję, która pozwoli in tworzyć telewizyjne i kinowe adaptacje gier ze Świata Mroku (ang. World of Darkness), takich jak Wampir: Maskarada czy Wilkołak: Apokalipsa.
Świat Mroku wkrótce otrzyma nowe aktorskie adaptacje. Właściciel praw do marki, czyli firma Paradox Interactive, podpisała umowę licencyjną ze studiem Hivemind (znanym m.in. z seriali Wiedźmin oraz The Expanse). Na jej mocy mają powstać zarówno produkcje telewizyjne, jak i filmowe osadzone w uniwersum World o Darkness.
W skład marki wchodzą takie stołowe gry RPG, jak Vampire: The Masquerade, Werewolf: The Apocalypse, Mage: The Ascension, Wraith: The Oblivion, Changeling: The Dreaming, Orpheus, Hunter: The Reckoning oraz wiele innych. Świat Mroku posiada bardzo rozbudowany kanon fabularny, więc studio Hivemind będzie miało co adaptować.
W przenoszeniu World of Darkness na ekrany telewizyjne i kinowe kluczową rolę odgrywać będzie Eric Heisserer (m.in. Shadow and Bone) oraz Christine Boylan (The Punisher). Ta druga producentka w oświadczeniu prasowym bardzo chwali sobie markę. Podkreśla, że Swiat Mroku pasuje do oczekiwań współczesnych widzów, gdyż nie tylko oferuje rozbudowany fikcyjny świat, ale gry z tej serii zawsze kładły duży nacisk na zaprezentowanie różnorodności rasowej i seksualnej.
Na razie jest zbyt wcześnie, aby Hivemind zapowiedziało konkretne tytuły, ale pierwsze projekty mają zostać ujawnione jeszcze w tym roku. Studio na razie nie zdradziło również, z jakimi serwisami, kanałami telewizyjnymi i wytwórniami będą współpracowali, gdyż najpierw chcą opracować propozycje projektów, a dopiero potem poszukać odpowiednich partnerów.
Warto wspomnieć, że World of Darkness zostało już wcześniej przeniesione na ekrany telewizorów. W 1996 roku wyemitowano serial Kindred: The Embraced (u nas wyświetlany jako Więzy krwi), oparty na licencji Vampire: The Masquerade. Produkcję skasowano po ośmiu odcinkach.