Twórcy Tron Evolution i Turoka kończą działalność
Z informacji potwierdzonych przez firmę Disney Interactive wynika, że studio Propaganda Games, mające w dorobku wznowienie przygód Turoka (PC, X360, PS3), a także wydaną niedawno grę akcji Tron Evolution (powiązaną z filmem Tron Legacy), oficjalnie zakończyło działalność.
Z informacji potwierdzonych przez firmę Disney Interactive wynika, że studio Propaganda Games, mające w dorobku wznowienie przygód Turoka (PC, X360, PS3), a także wydaną niedawno grę akcji Tron Evolution (powiązaną z filmem Tron Legacy), oficjalnie zakończyło działalność.
Tron Evolution
Nie podano przy tym oficjalnego powodu zamknięcia studia. Możemy się jedynie domyślać, że ostateczna decyzja była następstwem problemów, z jakimi Propaganda Games musiało sobie radzić od momentu zeszłorocznej kasacji gry Pirates of the Carribean. Wówczas to podjęta została również decyzja o zwolnieniu części załogi dewelopera.
Czarę goryczy przelało zapewne kiepskie przyjęcie ostatniej produkcji studia, czyli Tron Evolution. Gra nie tylko zebrała przeciętne noty (w serwisie gry-online.pl na poziomie 6/10), ale przede wszystkim nie przekonała do siebie graczy – mimo kampanii reklamowej prowadzonej równolegle z promocją filmu Tron Legacy. Według nieoficjalnych danych serwisu VGChartz.com dotąd zakupiło ją jedynie 340 tysięcy osób (a należy zwrócić uwagę na fakt, że wydano ją na sześciu platformach).
Turok
Zdaniem przedstawicieli Disney’a, studio zakończyło pracę nad wszystkimi zleconymi projektami. Oznacza to, że najprawdopodobniej światła dziennego nie ujrzy już żaden z zapowiadanych dodatków DLC do Tron Evolution (o ile Disney nie zdecyduje się zlecić ich wyprodukowania innemu zespołowi).
Kanadyjskie studio Propaganda Games z siedzibą w Vancouver zostało uruchomione w 2005 roku przez Josha Holmesa, Howarda Donaldsona, Jorge Freitasa oraz Daryla Anselmo – byłych członków EA Canada (odpowiedzialnych w owej firmie za serię NBA Street oraz Def Jam Vendetta). W tym samym roku studio nabyło licencję Turoka. Gra trafiła do sklepów w 2008 roku, jednakże z uwagi na kiepskie wykonanie nie mogła liczyć na sukces. Propaganda Games stanowiło własność firmy Disney Interactive.