autor: Nowak Jakub
Twórcy Shadow Warrior 2 na temat DRM, graficznego downgrade'u i wydajności gry
Na forum Steama, KriS z ekipy Flying Wild Hog, polskiego studia pracującego obecnie nad Shadow Warrior 2, odpowiedział na pytania użytkowników związane z grafiką, zabezpieczeniami antypirackimi (krytyka Denuvo) i wydajnością w nadchodzącej strzelance.
Na forum Steama, w wątku poświęconym optymalizacji Shadow Warrior 2 na PC, KriS ze studia Flying Wild Hog odpowiadał na pytania użytkowników związane z komputerową wersją strzelanki, której premiera tuż-tuż. Poruszono m.in. temat downgrade'u graficznego, wydajności gry na słabszych układach GPU, czy zabezpieczeń antypirackich. Na szczęście, w każdej z tych kwestii wiadomości są dobre: grafika została od czasu ostatnich prezentacji poprawiona, wymagania horrendalne nie są, a Denuvo nam nie grozi.
Jeden z użytkowników forum zapytał o częsty ostatnimi czasy problem downgrade'u grafiki; najbardziej aktualnym przykładem takiego zabiegu jest sławna sprawa Wiedźmina 3, który na premierowych prezentacjach wyglądał wyraźnie lepiej niż z każdym kolejnym rokiem. Niestety, wydanie gry w takiej formie pozwoliłoby ją odpalić tylko posiadaczom najpotężniejszych PCtów – wszyscy inni musieliby obejść się smakiem. W przypadku Shadow Warrior 2 sytuacja taka nie będzie mieć miejsca, wręcz przeciwnie. W odpowiedzi na powyższe pytanie czytamy, że od czasu prezentacji na gamescomie i Pax East 2016 wprowadzono dodatkowe usprawnienia, takie jak wolumetryczna mgła i promienie światła, czy odbicia i cienie generowane w czasie rzeczywistym.
KriS odniósł się też do kwestii DRM. Studio Flying Wild Hog zdecydowało, że nie wprowadzi w swojej grze zabezpieczenia Denuvo (jedynej obecnie solidnej "kłódki" przeciw piratom). Cytując słowa dewelopera:
Nie żebyśmy wspierali piratów, ale obecnie po prostu nie ma skutczenej broni przeciwko nim, która jednocześnie nie uderzałaby w legalnych nabywców – wprowadzenie Denuvo oznaczałoby, że musimy wydać pieniądze na uczynienie gry mniej wygodnej dla nich. To trochę jak to ostrzeżenie FBI na początku filmów.
Mamy też dobrą wiadomość dla posiadaczy nieco starszych kart graficznych: zgodnie ze słowami pracownika Flying Wild Hog, Shadow Warrior 2 na GTX 660 osiąga 40 klatek na sekundę na wysokich ustawieniach w rozdzielczości Full HD.
Premiera Shadow Warrior 2 już 13 października. Jeśli z tematem nowej gry warszawskiego studia nie jesteście specjalnie zaznajomieni – zapraszamy do naszej zapowiedzi.