Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 czerwca 2022, 14:17

Plague Tale: Requiem przedstawi granice moralności i traumatyczne emocje

Fabuła gry A Plague Tale: Requiem zmusi Amicię i Hugona do radzenia sobie z wielkimi wyzwaniami oraz korzystania z nowych umiejętności, które wystawią ich moralność oraz psychikę na próbę.

Uwaga, wiadomość może zawierać spoilery z gier A Plague Tale: Innocence oraz A Plague Tale: Requiem.

W SKRÓCIE:
  1. Zdaniem producenta A Plague Tale: Requiem Sébastiena Renarda bohaterowie gry będą mieli większy wpływ na fabułę niż w pierwszej części.
  2. Amicia i Hugo otrzymają nowe zdolności, dzięki którym łatwiej będą radzić sobie z przeciwnikami, wpłynie to jednak na ich moralność, a nawet doprowadzi do traumatycznych przeżyć.

Sébastien Renard – jeden z twórców gry A Plague Tale: Requiem – opowiedział na łamach oficjalnego bloga PlayStation, jaką przemianę przeszli główni bohaterowie od czasu wydarzeń ukazanych w pierwszej części. Deweloper skupił się zarówno na moralnej, jak i emocjonalnej stronie nowego rozdziału w życiu rodzeństwa de Rune.

  • Pierwsza odsłona cyklu A Plague Tale, zgodnie ze swoim tytułem, opowiadała o niewinności głównych bohaterów. Skupiała się na budowaniu relacji między nastoletnią Amicią oraz jej 5-letnim bratem Hugonem. Oboje próbowali odnaleźć się w świecie trawionym przez epidemię czarnej śmierci, jednocześnie stale umykając przed Inkwizycją.
  • Zdaniem Sébastiena Renarda byli pasywnymi bohaterami wydarzeń, nie napędzali ich, choć na koniec ich rola okazała się kluczowa. W A Plague Tale: Requiem ma się to zmienić. Amicia i Hugo podążą tym razem własną ścieżką – próbując odnaleźć wyspę związaną z przeznaczeniem chłopca. Pokonają przy tym szereg przeciwności losu, przy których ich więź ponownie wystawiona zostanie na próbę.
Twórcy Plague Tale: Requiem o granicach moralności i traumatycznych emocjach - ilustracja #1
Źródło: blog.playstation.com.

Zewnętrzne i wewnętrzne konflikty bohaterów

W drugiej części cyklu młodziutki Hugo zyska większą świadomość własnych umiejętności, jego moc pozwoli mu w różny sposób wpływać na hordy szczurów. Z ich pomocą nie tylko zgładzi przeciwników, ale także wykryje ich podczas etapów wymagających skradania. Nadal jednak może stracić kontrolę nad szkodnikami, wystawiając się na niebezpieczeństwo.

Z kolei Amicia – do tej pory stroniąca od walki – zyska szereg możliwości eliminowania wrogów. Znów w ruch pójdzie proca, którą uzupełnią również walka wręcz oraz kusza. Choć dzięki temu bohaterka będzie w stanie lepiej bronić brata, będzie też musiała zmierzyć się z traumatycznymi emocjami wywołanymi przez własne czyny. Na szczęście rodzeństwo może liczyć na pomoc nowych, bardziej doświadczonych postaci, które przyjmą rolę ich mentorów.

Nowe podejście do rozgrywki doskonale obrazuje ostatni materiał filmowy, udostępniony przez twórców w czwartek (widoczny poniżej). Widać na nim, jak Amicia eliminuje przeciwników za pomocą podstępu (np. podpalanie plamy oleju czy trawy, w której stoją) oraz bardziej bezpośrednich metod (błyskawiczne przejście od skrytobójstwa do wystrzału z kuszy w kolejnego wroga).

Prowansja, czyli złudzenie raju

Sébastien Renard poświęcił również uwagę nowemu regionowi Francji, do którego zawędrujemy wraz z głównymi bohaterami. Według słów producenta Prowansja początkowo wydawać się będzie cudownym miejscem z pięknymi krajobrazami.

Szybko okaże się to jednak złudzeniem, a brutalna, średniowieczna rzeczywistość dopadnie rodzeństwo de Rune ze zdwojoną siłą. Na ich drodze staną żołnierze, najemne zbiry, a nawet napotykani wieśniacy. Nie zabraknie również wspomnianych wcześniej szczurów, które będą dla protagonistów zarówno wsparciem, jak i niebezpieczeństwem.

Twórcy Plague Tale: Requiem o granicach moralności i traumatycznych emocjach - ilustracja #2
Źródło: blog.playstation.com.

A Plague Tale: Requiem zadebiutuje 18 października 2022 roku na PC oraz konsolach PS5, Xbox Series S/X i Switch. Od dnia premiery gra będzie również dostępna w ramach subskrypcji Game Pass.

  1. Oficjalna strona internetowa gry A Plague Tale: Requiem

Krzysztof Kałuziński

Krzysztof Kałuziński

W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.

więcej