Deweloperzy niespodziewanego hitu Steama nie śpią, bo pracują nad grą, ale i tak musieli opóźnić pierwszą dużą aktualizację REPO
Pierwsza aktualizacja R.E.P.O. zabiera twórcom więcej czasu, niż pierwotnie zakładali. Powodem jest niespodziewany sukces gry, przez który nie mogą nawet spać.

Jeden z największych tegorocznych przebojów Steama – R.E.P.O. – wydany został jeszcze w lutym, ale do tej pory nie otrzymał żadnej większej aktualizacji. W marcu twórcy ujawnili, czego możemy się spodziewać po pierwszej z nich, ale niedawno przyznali, że jej stworzenie potrwa dłużej, niż pierwotnie zakładano.
Jak wyjaśnił w powyższym filmie Pontus Sundström ze studia semiwork, powodem jest zaskoczenie, jakie wywołał wśród deweloperów ogromny sukces tego kooperacyjnego horroru. Przez spore zainteresowanie graczy, zmuszeni są oni robić wiele zakulisowych, „nudnych rzeczy”, które niestety są wymagane do dalszego funkcjonowania gry.
Chcemy zapewnić, że pracujemy tak ciężko, jak to możliwe, aby udostępnić Wam tę aktualizację. Ta pierwsza zabiera trochę więcej czasu, ponieważ ogromny sukces R.E.P.O. nas zaskoczył, więc jest wiele administracyjnych i nudnych rzeczy, które należy zrobić za kulisami. Oczywiście cały czas musimy też pracować nad grą i upewniać się, że wszystko jest stabilne i gotowe do działania.
Praca nad grą zajmuje twórcom tak dużo czasu, że nie mają oni nawet chwili na pełny odpoczynek. Sundström w materiale zażartował, że od premiery gry spali tylko raz i później nie mieli już ku temu okazji.
Warto dodać, że we wcześniejszym filmie, zespół przyznał, że nadal uczy się wielu rzeczy dotyczących tworzenia gier, co również wpływa na prędkość wydawania aktualizacji. Nie ma w tym nic dziwnego, gdyż R.E.P.O. to dopiero druga gra studia semiwork – po wcześniejszym Voidigo, które nie odniosło większego sukcesu – w dodatku stworzona na innym silniku.
Ponieważ pracujemy nad pierwszą aktualizacją R.E.P.O., naturalnie zajmie nam to trochę więcej czasu za pierwszym razem, ponieważ wciąż uczymy się nowych rzeczy i chcemy mieć pewność, że uczymy się ich w odpowiedni sposób.
Oznacza to, że następne aktualizacje powinny pojawiać się znacznie szybciej, gdyż deweloperzy zdobędą wymagane do tego doświadczenie.