autor: Łukasz Szliselman
Twórcy Monaco pracują nad Tooth and Tail – arcade'owym RTS-em ze zwierzętami w rolach głównych
Po przygodach złodziei w grze Monaco studio Pocketwatch Games zaoferuje nam arcade'owego RTS-a w klimatach zwierzęcej rewolucji. Tooth and Tail ma się wyróżniać specyficznym sterowaniem, które odda pod naszą kontrolę wyłącznie postać dowódcy.
Twórcy wielokrotnie nagradzanego Monaco, studio Pocketwatch Games, udostępnili zwiastun swojej kolejnej produkcji. Będzie nią Tooth and Tail, arcade’owa strategia czasu rzeczywistego osadzona w świecie ogarniętym zwierzęcą rewolucją. Do gardeł rzucą się sobie wzajemnie skunksy z gazem musztardowym, dziki z miotaczami ognia, lisy snajperzy i bojowo nastawione myszy. Prace nad projektem zaczęły się wiosną 2014 roku, a więc rok po wydaniu Monaco, ale niestety póki co twórcy nie ujawniają daty premiery Tooth and Tail. Wiadomo jedynie, że tytuł zmierza na komputery PC (Windows/Linux) i Mac. Zobaczcie nowy zwiastun produkcji:
Tooth and Tail w ciekawy sposób rozwiązuje kwestię sterowania. Otóż zamiast wydawać rozkazy bezpośrednio poszczególnym żołnierzom, gracz kontroluje jedynie dzierżącego sztandar gryzonia, który przywołuje do siebie pozostałych wojowników, a w wolnych chwilach wskazuje, gdzie mają powstać wybrane budynki. Obłożenie przycisków na klawiaturze przypomina kontrolę padem – poruszać się będziemy WSAD-em, podczas gdy mysz (ta od komputera, nie bohater) ma nam służyć do wzywania wojsk. Twórcy zapewniają, że rozgrywka skupi się na kreatywnym podejściu do strategii, a nie superszybkim micro.
W Tooth and Tail dobrze bawić się będą zarówno samotnicy, dla których przygotowywana jest kampania fabularna, oraz miłośnicy multiplayera, jako że gra zaoferuje wieloosobowe mecze w formacie 1v1 i 2v2 (online lub lokalnie na podzielonym ekranie). Warto też dodać słówko na temat przyjemnej, rozpikselowanej grafiki, podkreślającej zwariowaną tematykę produkcji – rzućcie okiem na poniższe screeny: