autor: Szymon Liebert
Twórcy Just Cause 2 ujawniają nowy projekt
Według doniesień kilku serwisów powołujących się na magazyn Edge, firma Avalanche, pracująca obecnie nad Just Cause 2, ma w zanadrzu jeszcze jeden projekt, który podobno w produkcji znajduje się już od dwóch lat. Nosi on nazwę AionGuard i zapowiada się bardzo ciekawie. Wczesne informacje sugerują dość oryginalne podejście do strategii, chociaż na razie trudno jeszcze określić specyfikę gry.
Według doniesień kilku serwisów powołujących się na magazyn Edge, firma Avalanche, pracująca obecnie nad Just Cause 2, ma w zanadrzu jeszcze jeden projekt, który podobno w produkcji znajduje się już od dwóch lat. Nosi on nazwę AionGuard i zapowiada się bardzo ciekawie. Wczesne informacje sugerują dość oryginalne podejście do strategii, chociaż na razie trudno jeszcze określić specyfikę gry.
AionGuard przeniesie nas do fantastycznego świata pełnego magów i smoków. Tytułowi strażnicy to niezwykle potężni wojownicy, wykorzystujący symbiotyczne zbroje, które łączą się z użytkownikiem na całe życie. Za tę cenę oferują one jednak potężne możliwości magiczne. Autorzy opisując tych oryginalnych wojowników stwierdzili, że przypominają oni skrzyżowanie samurajów, rycerzy oraz pilotów myśliwców z I Wojny Światowej.
Magia i potęga żołnierzy przyda się na pewno, gdyż będą musieli oni walczyć o przetrwanie własnej cywilizacji, zagrożonej przez panoszące się na planecie zło. Gra ma oferować otwarty świat, chociaż nie wiemy czy oznacza to całkowitą swobodę w poruszaniu się i wybieraniu celów. Wiemy, że skupimy się na przejmowaniu terenów, pilnowanych przez wspomniane ogromne latające bestie oraz czarodziei sprzymierzonych z okupantem, czyli frakcją Nazurbaal, wysysającą z planety cenną energię.
Całość ma przypominać grę wojenną lub strategię toczoną na niezwykle dużą skalę. Armie będą liczyły tysiące żołnierzy, a powietrze wypełnią magiczne bestie wielkości stodoły oraz smoki, które będzie można dosiąść. Ostatecznym celem w każdym zakątku planety będzie przejęcie kontroli nad lokalną twierdzą. Jedną z możliwości ma być frontalny atak, chociaż mądry dowódca rozejrzy się najpierw po okolicy. Eksplorując świat trafimy bowiem na wiele strategicznych okazji – będzie można odciąć przeciwnika od dostaw oraz zasobów energetycznych, ale i zaprzyjaźnić się z pomniejszymi plemionami, oferującymi niejednokrotnie wojskowe posiłki.
Tytuł ma pojawić się na konsolę Xbox 360 oraz PlayStation 3 i jeszcze nie wiemy kto będzie jego wydawcą. Na dzień dzisiejszy to wszystkie informacje o tym projekcie. Zapewne więcej szczegółów pojawi się już wkrótce. Powyższy opis pochodzi z magazynu Edge, który w salonach prasowych pojawi się 15 stycznia tego roku (okładkę przedstawiającą postać z AionGuard można zobaczyć na łamach jednego z zagranicznych serwisów). Warto także śledzić stronę internetową twórców – widnieje na niej zapewnienie, że już niedługo można spodziewać się uaktualnienia.
Ekipa z Avalanche podkreśla, że misje w tym tajemniczym projekcie będą wybitne. Na razie jednak nie możemy tego potwierdzić, lecz mimo tego, gra już teraz zapowiada się ciekawie, przywodząc na myśl wiele różnych tytułów (np. serię Spellforce). Ciekawość rośnie również wobec poprzedniej bardzo udanej produkcji tego szwedzkiego studia. Wydane w 2006 roku Just Cause zdobyło bardzo wysokie oceny oraz sympatię wielu graczy. Można mieć jedynie nadzieję, że ostatnie doniesienia o pewnych problemach (zwolnienia pracowników) dewelopera nie wpłyną negatywnie na pracę nad tym projektem.