autor: Artur Falkowski
Twórcy gry S.T.A.L.K.E.R. oczyszczeni z zarzutów o kradzież
Dość często jest tak, że ludzie doszukują się afery tam, gdzie jej nie ma. Nie inaczej sprawa ma się z niedawnymi oskarżeniami twórców gry S.T.A.L.K.E.R. o to, że bezprawnie „przywłaszczyli” sobie (żeby nie powiedzieć dosadniej: „ukradli”) niektóre elementy graficzne z takich produkcji jak Half-Life 2 czy Doom 3.
Dość często jest tak, że ludzie doszukują się afery tam, gdzie jej nie ma. Nie inaczej sprawa ma się z niedawnymi oskarżeniami twórców gry S.T.A.L.K.E.R. o to, że bezprawnie „przywłaszczyli” sobie (żeby nie powiedzieć dosadniej: „ukradli”) niektóre elementy graficzne z takich produkcji jak Half-Life 2 czy Doom 3.
Jak się okazało, rzekomo ukradzione tekstury w rzeczywistości pochodzą ze standardowego komercyjnego pakietu dla twórców gier, który został opracowany przez Marlin Studios – firmę, z której usług korzysta zarówno Valve, jak i THQ oraz wiele innych przedsiębiorstw, między innymi Electronic Arts, Konami czy Epic Games.
Dla ludzi, którzy zarzucali GSC Game World naruszenie praw autorskich, kluczowym argumentem była nazwa jednego pliku: IMP_Light, co według nich bezpośrednio wskazywało na „zapożyczenie” z Dooma 3. W rzeczywistości nazwa IMP okazała się skrótem od Impact Light, co w żaden sposób nie łączy się z produkcją id Software.