Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 października 2024, 13:00

Twórcy gry na podstawie książki Olgi Tokarczuk otrzymali 17 mln zł dofinansowania na dalszą działalność

Spółka odpowiedzialna za Ibru, grę tworzoną na podstawie powieści Olgi Tokarczuk, otrzymała dofinansowanie. Podana kwota nie zostanie jednak przeznaczona bezpośrednio na ten tytuł.

Źródło fot. Sundog
i

Już od ponad dwóch lat wiemy, że powstaje detektywistyczna gra RPG na podstawie powieści Anna In w grobowcach świata autorstwa Olgi Tokarczuk. O produkcji zatytułowanej Ibru jest bardzo cicho, co nie powinno szczególnie dziwić, gdyż rok temu przekazano, że przyjdzie nam na nią jeszcze trochę poczekać. Teraz dowiedzieliśmy się jednak, że odpowiedzialna za grę spółka Sundog otrzymała spore dofinansowanie.

Środki w kwocie 16,9 mln złotych przekaże Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach Ścieżki SMART, której celem jest wspieranie działalności mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Co ciekawe, jest to największa dotacja na liście, jaką otrzymała firma z branży gier.

Warto jednak zaznaczyć, że nie są to pieniądze, które zostaną przeznaczone bezpośrednio na grę. Jak czytamy w dokumencie, celem projektu jest:

Opracowanie systemu do tworzenia nieliniowych gier RPG w silniku Unreal Engine 5, umożliwiających tworzenie spójnych psychologicznie postaci, których decyzje będą odzwierciedlały ich implikowaną psychikę, w oparciu o badania z zakresu groznawstwa, psychologii oraz technologii AI (LLM).

Przypomnijmy, że akcja Ibru toczyć będzie się w znanym z powieści Tokarczuk świecie (pisarka jest współscenarzystką projektu), który łączy ze sobą stare mity z elementami cyberpunka, a fabuła rozpocznie się po śmierci Anny In. Naszym zadaniem będzie odnalezienie jej w świecie nieumarłych, wykorzystując do tego moce bóstw.

  1. Sundog – oficjalna strona spółki

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej