autor: Kamil Ostrowski
Twórcy Ghost Recon Online o przyszłości serii na PC
Theo Sanders, dyrektor kreatywny Tom Clancy's Ghost Recon Online, stwierdził że szansą na powrót serii na łono komputerów osobistych, jest rozpowszechnienie się modelu dystrybucji free-to-play.
Theo Sanders, dyrektor kreatywny Tom Clancy’s Ghost Recon Online żałuje, że od dawna nie widzieliśmy żadnej gry z serii Ghost Recon dedykowanej komputerom osobistym. Szansą na zmianę tego stanu rzeczy stało się dopiero rozpowszechnienie modelu biznesowego free-to-play.
„Wiedzieliśmy, że jest to platforma do której będziemy chcieli wrócić. Niestety, obecny sektor handlu detalicznego na komputerach osobistych sprawia, że ciężko jest zainwestować dużo w projekt dedykowany PC.” – mówi Sanders – „Pojawienie się sieciowych modeli biznesowych przywróciło szansę na wyprodukowanie czegoś dla pecetowych fanów, zamiast portowania tytułów multiplatformowych.”
Czytając tę wypowiedź od razu widać, że możemy zapomnieć o taktycznym wymiarze serii, znanym z pierwszych jej odsłon. Najbliższe lata przyniosą pecetowym fanom Ghost Recona kolejne gry sieciowe oparte na mikrotransakcjach i z dużym nieprawdopodobieństwem z uproszczoną mechaniką i oprawą audiowizualną. Słowem - szkoda.
Jak wiemy, powyższy plan został już wdrożony w życie – w efekcie na rynek trafi Ghost Recon Online. Możemy mieć tylko nadzieję na to, że w wypadku Ghost Recon Online będzie inaczej niż w przypadku innych gier free-to-play i deweloper nie uprości za bardzo swojej produkcji.
Premiera zaplanowana jest na drugą połowę 2011 roku. Istnieje już możliwość zapisania się do beta testów. Warto przypomnieć, że Ghost Recon Online ukaże się również na Wii U.