autor: Szymon Liebert
Twórcy Far Cry 3 nie rezygnują z kontrowersyjnych pomysłów
Producent gry Far Cry 3 ujawnił, że zobaczymy w niej kilka kontrowersyjnych pomysłów z Far Cry 2. Podczas nowej podróży trafimy na liczne posterunki wrogów i nie raz będziemy zmagali się z zacinającą się bronią. Na szczęście, deweloper chce podrasować tego typu pomysły, aby spełniały one swoją funkcję i jednocześnie angażowały gracza.
Far Cry 3 będzie zawierał kilka kontrowersyjnych rozwiązań z poprzedniej odsłony serii, ale postara się zrealizować je w lepszy sposób. Chodzi między innymi o zacinające się karabiny oraz odnawiające się posterunki przeciwników, które gracz spotykał na swojej drodze. Producent przekonuje, że tego typu elementy zostaną przemyślane i podrasowane w odpowiedni sposób.
Wycieczka do Afryki w Far Cry 2 była ciekawym, ale irytującym doświadczeniem. Głównie ze względu na gęsto rozsiane bazy wrogów, zapełniające się błyskawicznie nowymi żołnierzami. W pochlebnej recenzji pisaliśmy nawet, że są one „największą zmorą gracza i powodem, dla którego spora część osób zniechęci się do zabawy”.
Na szczęście, twórcy zdają sobie sprawę z niedociągnięć „dwójki”. Jamie Keen, producent gry, powiedział w rozmowie z serwisem Videogamer, że posterunki wrogów powrócą w Far Cry 3, bo spełniają pewną funkcję: wypełniają czas gracza podczas podróży. Producent chce jednak zrealizować je w odpowiedni sposób i osadzić w żywym, zmieniającym się świecie.
Zdaniem Keena, ekipa pracująca nad poprzednią produkcją miała ciekawy pomysł, chociaż zabrakło jej czasu na zrealizowanie go w dobry sposób. W Far Cry 3 deweloper stara się stworzyć ciekawy świat, który funkcjonuje i rozwija się z udziałem lub bez udziału gracza. Z tego powodu, mechanizm posterunków nie może sprowadzać się do prostego odradzania się postaci.
Jedną z unikatowych cech Far Cry 2 było psucie się sprzętu, które mogło prowadzić do zacięcia się karabinu. Dla jednych graczy pomysł był ciekawy, a innym nie przypadł do gustu. Producent stara się wybadać opinie na ten temat i sprawdzić wszelkie opcje. Twórcy nie wykluczają możliwości zaimplementowania tego rozwiązania, ale wciąż wszystko jest na etapie planowania.
Jak widać, producent Far Cry 3 chce upewnić się, że kontynuacja nie powtórzy błędów poprzedniczki. Dzięki temu gra zapowiada się jeszcze ciekawiej. Ubisoft pokazał ją na konferencji podczas targów E3 2011, a później wypuścił materiał z alternatywnym sposobem przejścia misji. Niedawno dowiedzieliśmy się też, że „trójka” będzie 10 razy większa od poprzednich części serii.
Far Cry 3 pojawi się w 2012 roku kalendarzowym.