autor: Bartosz Świątek
Twórcy chcą wydać ostatnie dwa epizody The Long Dark do końca przyszłego roku
Raphael von Lierop – reżyser sandboksowego symulatora przetrwania The Long Dark – chciałby, by studio zakończyło prace nad kampanią fabularną Wintermute w 2019 roku.
Deweloperzy stojący za sandboksowym symulatorem przetrwania The Long Dark – studio Hinterlands – mają nadzieję, że uda im się wydać ostatnie dwa epizody kampanii fabularnej tego tytułu (zatytułowanej Wintermute) przed końcem przyszłego roku. Reżyser omawianej produkcji, Raphael van Lierop, podzielił się tą informacją na oficjalnym forum gry, odpowiadając na pytanie jednego z fanów.
Nic nie obiecuję, ponieważ to zawsze wpędza mnie w kłopoty, ale mogę powiedzieć, że chciałbym zakończyć prace nad Wintermute do końca 2019 roku. To oczywiście nie oznacza końca The Long Dark – napisał Raphael van Lierop.
Obecnie twórcy pracują nad trzecim epizodem omawianej kampanii (na początku sierpnia zapowiedziano, że zadebiutuje on w grudniu 2018 roku), a także odświeżoną wersją dwóch pierwszych – tzw. wydaniem Redux. To drugie przedsięwzięcie nauczyło deweloperów bardzo wiele na temat technologii oraz działających – i niedziałających – rozwiązań gameplayowych. Doświadczenie to zostanie wykorzystane w przyszłym roku.
Rok pracy nad Redux pozwolił nam zastanowić się nad tym, co nie działało, rozłożyć technologię i systemy na czynniki pierwsze i zastąpić je takimi, które spisują się lepiej w ramach projektowanego przez nas doświadczenia. Słuchamy opinii graczy na temat tego, co im się podobało i czego nie lubili, starając się dać Wintermute jak najmocniejszą podbudowę – napisał reżyser The Long Dark.
Raphael van Lierop jest zadowolony z kierunku, który jego zespół obrał w przypadku wspomnianego wydania Redux i nie planuje dalszych technologicznych usprawnień przy okazji epizodów 4. i 5. – przynajmniej nie porównywalnych do tych, nad którymi studio pracuje obecnie.
To był wystarczająco długi czas oczekiwania, dla Was i dla nas. Nie przewiduję wprowadzania poważnych zmian technologicznych – porównywalnych do Redux – w przypadku odcinka czwartego lub piątego. Nie oznacza to, że nie dodamy nowej treści lub mechanik w tych odcinkach – zrobimy to. Czuję jednak, że Redux skierował grę na właściwą ścieżkę, więc będziemy podążali w tym kierunku – zauważył deweloper.
The Long Dark zadebiutowało na PC, PlayStation 4 i Xboksie One w sierpniu 2017 roku. Gra spotkała się z ciepłym przyjęciem ze strony recenzentów (także u nas, o czym świadczy wysoka nota 8,5). Twórcy nie tylko pracują nad kampanią fabularną, ale też nie poprzestają w wysiłkach na rzecz poprawiania swojego tytułu w drodze aktualizacji – dla przykładu, w czerwcu tego roku gra otrzymała patch dodający do niej nowy region i usprawniający mechanikę gotowania.