Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 września 2021, 18:48

Twórca Gran Turismo 7 mówi o nowym modelu jazdy, realistycznej pogodzie i innych szczegółach

Twórca Gran Turismo wypowiedział się na temat najnowszej odsłony serii. Kazunori Yamauchi podzielił się informacjami dotyczącymi aspektów technicznych, jak i gameplayowych.

W SKRÓCIE:
  • Twórca Gran Turismo 7 wypowiedział się na temat gry.
  • Kolejna odsłona serii ma korzystać z bardziej „naturalnego” modelu jazdy.
  • Powodem do dumy dla dewelopera jest także zaawansowany system zmiennej pogody.

Na premierę Gran Turismo 7 musimy czekać jeszcze prawie pół roku. W sieci pojawia się jednak coraz więcej informacji na temat gry. Tym razem ich źródłem jest sam reżyser produkcji, czyli Kazunori Yamauchi. W wywiadzie dla serwisu GTPlanet podzielił się on detalami dotyczącymi aspektów technicznych oraz niektórych elementów rozgrywki.

PS4 vs PS5

Po pierwsze, odniósł się on do ewentualnych różnic pomiędzy wersjami tytułu na PS4 i PS5. Według Yamauchiego będą one ograniczały się jedynie do czasów ładowania. Granie na starszej konsoli nie będzie wiązać się z gorszą jakością grafiki. Różnice w szybkości wczytywania mogą jednak wpłynąć również na doświadczenia posiadaczy PS5 – podczas rywalizacji z graczami z PS4 będą oni musieli cierpliwie poczekać na ich dołączenie do gry. W tym czasie będą mogli oddać się swobodnej jeździe, która może być formą rozgrzewki.

Model jazdy

Yamauchi wypowiedział się także na temat modelu jazdy, który w Gran Turismo 7 przejdzie ewolucję w stosunku do poprzednika. Ma on być zdecydowanie bardziej naturalny. W osiągnięciu tego rezultatu pomagają studiu Polyphony Digital topowi gracze, tacy jak Igor Fraga i Mikail Hizal. Dzielą się z twórcami swoimi wrażeniami i wskazują, w jakim kierunku powinni zmierzać.

Dynamiczna pogoda

Innym elementem gry, który przepełnia Yamauchiego dumą, jest system dynamicznej pogody oraz dnia i nocy. Ma on nie być jedynie mechanizmem, który w losowy sposób wybiera warunki atmosferyczne panujące podczas wyścigu. Zamiast tego twórcy zaprojektowali zaawansowaną symulację, która ma gwarantować jak najbardziej realistyczne efekty. Nie obejmuje przy tym jedynie wyraźnie zauważalnych zjawisk, takich jak intensywny deszcz. W grze odczuć będziemy mogli również wpływ wilgotności powietrza lub temperatury nawierzchni na zachowanie samochodu. Niestety system nie będzie funkcjonował na wszystkich torach dostępnych w grze.

Modyfikacja samochodów

Gran Turismo 7 powinno trafić także w gust graczy, którzy spędzają długie godziny na dostosowywaniu aut do swoich indywidualnych potrzeb. W nowej odsłonie serii powrócą opcje modyfikowania ich wyglądu, jak i osiągów. Dokonamy więc zmian w aerodynamice pojazdów i wymienimy wiele z ich części. Niemało czasu poświęcić będzie można także na dostosowywanie malowania samochodów.

GT Cafe

Spersonalizowane w ten sposób maszyny obejrzeć będziemy mogli następnie w GT Cafe, które jest poniekąd nowością w serii. To specjalne miejsce, w którym gracze będą w stanie dowiedzieć się czegoś więcej na temat posiadanych przez nich samochodów. W pewnym sensie będzie to więc małe muzeum motoryzacji, w którym poznać można ich historię czy wpływ na branżę i motorsport, a także po prostu przyjrzeć się im z bliska. Według Yamauchiego jest to element Gran Turismo 7 stworzony specjalnie dla entuzjastów motoryzacji.

Pozostaje nam więc jedynie cierpliwie czekać na premierę tytułu i liczyć na to, że entuzjazm dewelopera jest rzeczywiście uzasadniony. Premiera gry przewidziana jest na 4 marca 2022 roku. Ukaże się ona na PS4 i PS5.

Przemysław Dygas

Przemysław Dygas

Na GRYOnline.pl opublikował masę newsów, nieco recenzji oraz trochę felietonów. Obecnie prowadzi serwis Cooldown.pl oraz pełni funkcję młodszego specjalisty SEO. Pierwsze dziennikarskie teksty publikował jeszcze na prywatnym blogu; później zajął się pisaniem na poważnie, gdy jego newsy i recenzje trafiły na nieistniejący już portal filmowy. W wolnym czasie stara się nadążać za premierami nowych strategii i RPG-ów, o ile nie powtarza po raz enty Pillars of Eternity lub Mass Effecta. Lubi też kinematografię i stara się przynajmniej raz w miesiącu odwiedzać pobliskie kino, by być na bieżąco z interesującymi go filmami.

więcej