Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 28 lutego 2017, 10:35

Twitch z możliwością kupowania gier na wiosnę

Platforma Twitch zapowiedziała program Twitch Games Commerce, który umożliwi zakup oglądanych gier bezpośrednio z serwisu. Funkcja pozwoli streamerom na otrzymanie części zysku ze sprzedaży i wystartuje wiosną.

Po sześciu latach istnienia serwis Twitch pozostaje niekwestionowanym liderem wśród platform dla streamerów. W 2016 roku użytkownicy strony obejrzeli łącznie 292 miliardy minut transmisji na żywo z ponad 2,2 miliona unikalnych kanałów i przeznaczyli prawie 25,5 miliona dolarów na cele charytatywne. Zapewne w przyszłym roku do tych i wielu innych statystyk z raportu dołączy liczba sprzedanych gier, a to za sprawą najnowszej inicjatywy właścicieli serwisu. Na oficjalnym blogu Twitcha zapowiedziano program Twitch Games Commerce, który ma zadebiutować na wiosnę. Pomysł jest całkiem prosty – jeżeli na dowolnym kanale będzie streamowana gra dostępna w sklepie platformy, pod filmem pojawi się link odsyłający do strony produktu. Jeśli po przejściu na nią zakupimy daną pozycję (o ile będzie kosztować przynajmniej 4,99 dolara), otrzymamy w prezencie tzw. Twitch Crate – wirtualną skrzynię z losowo generowanymi dodatkami Twitcha, takimi jak odznaki, emotikony itp. Skoro już o dodatkach mowa, gracze będą mogli nabyć w ten sposób także zawartość w grze, a płatności będą dokonywane za pośrednictwem konta Amazon.

Od wiosny widzowie Twitcha będą mogli zakupić gry zaraz po ich sprawdzeniu na streamie. - Twitch z możliwością kupowania gier na wiosnę - wiadomość - 2017-02-28
Od wiosny widzowie Twitcha będą mogli zakupić gry zaraz po ich sprawdzeniu na streamie.

Twitch Games Commerce przyniesie korzyści także streamerom, bowiem za każdy zakup poprzez dany kanał jego właściciel otrzyma 5% zysku (25% trafi do Twitcha, a pozostałe 70% do twórców gry). W tekście podano, że nabyte tytuły uruchomimy poprzez klienta Twitcha lub dedykowane usługi producentów. Natomiast nie ma wzmianki o Steamie, choć serwis PCGamesN uzyskał potwierdzenie od studia Paradox Interactive, że ich produkcje nie będą dystrybuowane w formie kluczy dla platformy Valve. W ogłoszeniu znalazła się również niepełna lista wydawców objętych programem, uwzględniająca takie firmy, jak Ubisoft, Hi-Rez Studios, tinyBuild czy Paradox Interactive.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej