autor: Szymon Liebert
Trzeci dodatek DLC do Fallouta 3 w wersji na PC uszkodzony
Już w kilkadziesiąt minut po opublikowaniu kolejnego dodatku DLC do Fallouta 3, czyli Broken Steel, na oficjalnym forum pojawiły się doniesienia kilku użytkowników o tym, że nie da się go zainstalować. Po upływie paru godzin Bethesda musiała przyznać się do błędu. Rzeczywiście trzecie rozszerzenie do ostatniego dzieła firmy w wersji na komputery osobiste jest wadliwe i zostało tymczasowo wycofane.
Już w kilkadziesiąt minut po opublikowaniu kolejnego dodatku DLC do Fallouta 3, czyli Broken Steel, na oficjalnym forum pojawiły się doniesienia kilku użytkowników o tym, że nie da się go zainstalować. Po upływie paru godzin Bethesda musiała przyznać się do błędu. Rzeczywiście, trzecie rozszerzenie do ostatniego dzieła firmy w wersji na komputery osobiste jest wadliwe i zostało tymczasowo wycofane.
Zgodnie z informacjami pochodzącymi od użytkowników, przy próbie instalacji rozprowadzanego przez aplikację Games for Windows Live dodatku pojawia się błąd o następującej treści: „Not a cryptographic message or the cryptographic message is not formatted correctly. (Exception from HRESULT: 0x8009200D)”. Uniemożliwia on oczywiście uruchomienie samej gry i sprawdzenie nowej zawartości.
Doniesienia potwierdził szybko przedstawiciel Bethesdy. Firma przygląda się więc sprawie i próbuje ją rozwiązać. Autor przeprosił w imieniu studia wszystkich fanów oraz graczy za te niedogodności i przyznał, że powyżej opisany błąd występuje również na jego komputerze. Warto przypomnieć o nieco podobnej sytuacji w związku z poprzednim rozszerzeniem – The Pitt – na które narzekali posiadacze Xboksów 360.
Prawdopodobnie, gdy okazało się, że sprawa jest poważna, wycofano pecetową wersję Broken Steel. Według wczesnych doniesień winę za kłopoty miałaby ponosić usługa Games for Windows Live, która rzekomo udostępniła dodatek z uszkodzonymi plikami.
Są też drobne kłopoty z Broken Steel w wersji na Xboksa 360, związane z osiągnięciami. Jeden z serwisów wskazuje również na opisywane przez graczy błędy w samej grze, podobno uniemożliwiające przejście pewnych fragmentów. Bethesda zbiera informacje o wszystkich niedociągnięciach związanych z tym, dość niefortunnie zatytułowanym dodatkiem (słowo broken znaczy również zepsute).
VG247 pozyskał wyjaśnienia w tej sprawie bezpośrednio od Bethesdy. Według słów twórców przyczyną błędów w przypadku wersji pecetowej jest system zabezpieczeń DRM w Games for Windows Live. Microsoft pracuje nad usunięciem usterki. Zostaniemy poinformowani, gdy tylko uda się ją wyeliminować. Potwierdzono też kłopoty związane z dodatkowymi osiągnięciami w edycji Xboksowej, wynikające z braku pełnej synchronizacji z serwerami. Ta kwestia rozwiąże się automatycznie wkrótce.