Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 stycznia 2002, 11:39

autor: Janusz Burda

Tryb ochrony wzroku w Heli Heroes

Po przeprowadzeniu licznych testów i wnikliwych obserwacji zauważono, że szczególnie w grach cechujących się bardzo szybką akcją, wzrok gracza narażony jest na duży wysiłek i oczy szybko się męczą z uwagi na wykorzystanie (zastosowanie) bardzo kolorowych i szybkich efektów graficznych.

Po przeprowadzeniu licznych testów i wnikliwych obserwacji zauważono, że szczególnie w grach cechujących się bardzo szybką akcją, wzrok gracza narażony jest na duży wysiłek i oczy szybko się męczą z uwagi na wykorzystanie (zastosowanie) bardzo kolorowych i szybkich efektów graficznych.

Nowy dodatek do Heli Heroes (zamieszczony na stronach heli-heroes.topware.pl lub dostępny w naszym dziale Pliki – rozmiar ~1.2MB) zawiera mający temu zapobiegać tzw. tryb ochrony wzroku (EyeSave™ Mode), zastosowany po raz pierwszy w grach.

Tryb ochrony wzroku (EyeSave™ Mode) to

  • Redukcja intensywności efektów świetlnych
  • Płynniejsze animacje
  • Zwiększone tempo odświeżania obrazu
  • Zredukowany kontrast w przypadku jasnych, fluorescencyjnych obiektów

Ponadto gracz ma dodatkowo możliwość włączenia trybu „niska rozdzielczość”, w którym zredukowana zostaje rozdzielczość tekstur terenu i złożoność siatek obiektów, dzięki czemu można bezproblemowo grać na wolniejszych komputerach.

W rezultacie wydłuża się czas, który można poświęcić na grę, nie nadwerężając wzroku i bez konieczności rezygnacji z niesamowitej jakości renderowanych elementów gry.

Oczywiście tryb ochrony wzroku nie jest przeznaczony dla tych, którzy chcą w pełni doświadczyć efektów graficznych występujących w grze, ale powinni z niego skorzystać ci gracze, których zafascynowała i wciągnęła gra Heli Heroes.

Optymalne rozwiązanie – przypadkowi gracze mogą podziwiać efekty graficzne, podczas gdy zapaleni fani strzelanin mogą korzystać ze stonowanych efektów, by w nieskończoność cieszyć się grą.

Tryb ochrony wzroku można włączyć i wyłączyć w każdej chwili (przez naciśniecie klawisza „1”) bez potrzeby przerywania gry.