Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 czerwca 2011, 09:44

autor: Adrian Werner

Tribes: Ascend - wersja pecetowa priorytetem, premiera konsolowej później

Na początku maja zespół Hi-Rez Studios ujawnił, że pracuje nad Tribes: Ascend. Poinformowano wtedy, że gra tworzona jest z myślą o wielu platformach. Wywołało to niepokój pecetowych fanów serii. Teraz autorzy postanowili uspokoić te obawy i ogłosili, że wersja komputerowa ma priorytet, natomiast konsolowa ukaże się dopiero w późniejszym terminie.

Na początku maja zespół Hi-Rez Studios ujawnił, że pracuje nad Tribes: Ascend. Poinformowano wtedy, że gra tworzona jest z myślą o wielu platformach. Wywołało to niepokój pecetowych fanów serii. Teraz autorzy postanowili uspokoić te obawy i ogłosili, że wersja komputerowa ma priorytet, natomiast konsolowa ukaże się w późniejszym terminie.

Tribes: Ascend - wersja pecetowa priorytetem, premiera konsolowej później - ilustracja #1

Ta, radosna dla weteranów cyklu nowina znalazła się w wywiadzie, jakiego udzielono serwisowi FPSGuru.com. Zdradzono w nim, że gra tworzona jest przede wszystkim z myślą o PC i na edycję na Xboksa 360 przyjdzie nam poczekać znacznie dłużej. Taka decyzja nie dziwi. Seria Tribes znana jest z olbrzymich map i dużej liczby przebywających na nich graczy. Ponadto, konsolowa adaptacja cyklu nie odniosła zbyt dużego sukcesu i większość fanów marki jest pecetowcami. Nie są to jednak jedyne powody. Pracownik Hi-Rez Studios stwierdził, że w planach są rozległe beta testy i częste aktualizowanie gry po premierze, a te rzeczy najprościej jest zrealizować właśnie na PC.

W wywiadzie można także znaleźć informacje na temat zawartości samej gry. Początkowo dostępne będą dwie frakcje - Blood Eagle oraz Diamond Sword, choć potem dodane zostaną również inne. Podział na plemiona będzie miał jednak charakter czysto wizualny, ponieważ wszystkie strony konfliktu otrzymają dostęp do tego samego uzbrojenia i sprzętu.

Tribes: Ascend - wersja pecetowa priorytetem, premiera konsolowej później - ilustracja #2

Na tę chwilę gra oferuje trzy podstawowe typy pancerzy bojowych, choć niewykluczone, że w przyszłości liczba ta ulegnie zwiększeniu. Obecnie większość wewnętrznych testów koncentruje się na trybie Capture the Flag. Znajdziemy w nim rozbudowane mechanizmy zarządzania bazą, w tym konieczność obrony generatorów energii elektrycznej oraz możliwość stawiania nowych struktur. Fanów serii powinna ucieszyć wiadomość, że w grze znajdzie się ukochany przez nich tryb Rabbit-Chase, w którym wszyscy gracze polują na jedną osobę przenoszącą flagę.

Przypomnijmy na koniec, że Hi-Rez Studios ma w planach również MMO zatytułowane Tribes Universe. Okazuje się jednak, że prace nad nim ruszą pełną parą dopiero po ukończeniu Tribes: Ascend. Autorzy chcą wpierw odtworzyć wszystkie niuanse bazowej mechaniki serii zanim porwą się na tworzenie olbrzymiego wirtualnego świata zamieszkiwanego przez tysiące graczy.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej

gry Hi-Rez Studios konsole vs PC PCX360