Transmissions, Battle Grounds, DUST i inne najlepsze modyfikacje (22/06/2015)
W najnowszym przeglądzie modów omawiamy projekty do takich gier, jak Half-Life 2, Grand Theft Auto V, Wiedźmin 3: Dziki Gon, Legend of Grimrock, Fallout: New Vegas, ArmA: Gold, Battlezone, Mount & Blade: Warband czy Dying Light
Witajcie w kolejnej odsłonie naszego cyklu omawiającego najciekawsze mody wypuszczone w ostatnich tygodniach.
Gry akcji
Transmissions - Element 120 do Half-Life 2
Transmissions - Element 120 to modyfikacja do Half-Life 2, opracowana przez Shokunin Studios. To krótka przygoda dla pojedynczego gracza osadzona w głównym uniwersum serii, wkrótce po wydarzeniach z Half-Life 2: Episode Two. Trafiamy do nieznajomego miejsca i musimy odkryć gdzie się znaleźliśmy oraz z jakiego powodu.
Gwiazdą moda jest mocno przerobione Gravity Gun, które daje znacznie więcej możliwości niż broń, którą znamy z poprzednich odsłon, pozwalając m.in. na wykonywanie szalonych skoków oraz niszczenie wielu elementów otoczenia.
Modyfikacja jest wspaniale wykonana, wyciska z silnika Source ostatnie soki, oferując doskonałe projekty poziomów oraz wyśmienicie zaplanowane sceny walki.
Project Reality 2 jako samodzielna gra
Wycofanie Battlefield 2 ze sprzedaży zmusiło do ciekawego kroku twórców kultowego moda Project Reality. Zamiast skazać swoje dziecko na zapomnienie wypuścili oni nową samodzielną wersję, która nie wymaga posiadania oryginalnej gry. Nie jest to do końca legalne, ale na razie Electronic Arts nie nasłało na zespół armii prawników i pozostaje mieć nadzieję, że ten stan rzeczy nie ulegnie zmianie.
Przypomnijmy, że tytuł stawia na rozgrywkę drużynową i realistyczne przedstawienie współczesnych działań zbrojnych. Project Reality pozwala na zabawę w kilku różnych trybach na ponad czterdziestu mapach, często wzorowanych na prawdziwych lokacjach, takich jak Strefa Gazy, Karbala czy miasto Matrah. W grze znajdziemy szczegółowo odwzorowany arsenał nie tylko armii USA czy Federacji Rosyjskiej ale także dość egzotyczny sprzęt armii Kanadyjskiej, Francuskiej czy Duńskiej. Wbudowany system komunikacji głosowej, bazujący na popularnym Mumble, umożliwia łatwe porozumiewanie się oddziałów, a dzięki pozycjonowaniu 3D, także pojedynczych graczy.
Modyfikacje do Grand Theft Auto V
Powoli rozkręca się scena moderska zgromadzona wokół Grand Theft Auto V. Na razie projekty są dosyć skromne, ale i tak można już znaleźć kilka godnych uwagi modyfikacji:
Fundamenty
Zanim weźmiecie się za modyfikowanie gry musicie zainstalować kilka potrzebnych projektów, których wymaga większość dobrych modów:
- Script Hook V - to zestaw bibliotek umożliwiających moderom wprowadzanie własnych skryptów. Paczka ta wymagana jest przez większość modów do tej gry.
- LUA Plugin for Script Hook - zestaw zapewniający kompatybilność ze skryptami napisanymi w języku LUA.
- Community Script Hook V .NET - plugin ASI umożliwiających moderom wprowadzanie własnych skryptów napisanych w języku .NET.
- Open IV – program umożliwiający głębokie edytowanie zawartości oryginalnych plików w grach studia Rockstar. Najnowsza wersja wspiera Grand Theft Auto V.
- GTAV Mod Manager – aplikacja pozwalająca na łatwe uruchamianie modów oraz zarządzanie nimi, co pomaga unikać konfliktów między różnorodnymi projektami. Ponadto program dezaktywuje modyfikacje w trybie multiplayer, więc nie ma ryzyka bycia zbanowanym przez przypadek.
Najciekawsze mody:
Po przygotowaniu sobie tych fundamentów możemy przejść do konkretnych modyfikacji. Nam najbardziej podobają się:
- Open All Interiors - projekt otwiera drzwi do wszystkich wnętrz normalnie dostępnych tylko w konkretnych momentach kampanii. Ponadto wśród wnętrz znalazło się sporo tych, które ostatecznie nie zostały zaimplementowane do gry, ale przypisanych im danych nie usunięto z plików.
- Realistic Train Mod - pozwala pokierować pociągami. Zrealizowane to zostało całkiem realistycznie i wymaga sporego wysiłku, a pracę na kolei umila możliwość słuchania radia.
- Trucking Missions - wprowadza mini-gierkę pozwalającą na wcielenie się w kierowcę ciężarówki. Zlecane misje są całkiem różnorodne - część wymaga wypracowania jak najlepszego czasu, podczas gdy inne wymuszają bardzo ostrożną jazdę z powodu nielegalnego towaru zapakowanego na przyczepę.
- Ambulance Mini-Missions - dodaje mini-gierkę pozwalającą na wcielenie się w kierowcę karetki pogotowia. Całość przypomina tego typu misje znane z poprzednich odsłon. Musimy więc na czas dotrzeć do pacjenta, następnie dowieźć go do szpitala nim wyzionie ducha, wypłaty zależą od trudności zadania. Dostępne są także misje wykonywane za pomocą helikoptera medycznego.
- Gravity Gun - prosty, ale zabawny projekt, wprowadzający do gry tytułowy pistolet, wzorowany na identycznie nazwanej broni z Half-Life 2. Wystarczy wyposażyć postać w paralizator i wycelować w dowolny cel. Przytrzymanie przycisku E pozwoli na podniesienie obiektu z ziemi, a naciśniecie klawisza odpowiedzialnego za strzał spowoduje gwałtowne wyrzucenie obiektu do przodu.
- Police Mod - pozwala na wcielenie się w policjanta. Zmienia skórkę, dodaje nam partnera oraz wyposaża we właściwe uzbrojenie i samochody. Wszystko to wykorzystujemy do walki z gangami. Projekt jest rozwojowy i w planach jest uczynienie z niego prawdziwego symulatora stróża prawa, ale nawet dzisiaj zapewnia już sporo zabawy.
- Ped Riot/Chaos Mode - mod usuwa z gry policję i sprawia, że wszyscy mieszkańcy stają się żądnymi krwi maniakami i co gorsza, każdy z nich jest uzbrojony po zęby. W rezultacie ulice miasta zamieniają się w prawdziwe piekło, gdzie wszyscy próbują zamordować wszystkich, a gracz zostaje wrzucony w sam środek tego chaosu.
- Carmageddon V - odtwarza słynnego moda do Grand Theft Auto IV i tak jak pierwowzór przeobraża on ulice miasta w jedną wielką kraksę drogową. Mod mocno obniża tarcie między kołami samochodów a drogą. Efektem są ogromne prędkości i brak jakiejkolwiek kontroli nad autami. W rezultacie podczas zabawy co chwila widzimy zderzenia, maszyny wylatują kilkadziesiąt metrów w powietrze, a przeżycie na otwartych przestrzeniach staje się prawdziwym wyzwaniem.
- The Red House - wprowadza do gry organizację przestępczą znaną jako tytułowy Czerwony Dom, która zleca brutalne i bardzo niebezpieczne misje, w tym porwania i napady. W ich realizacji mogą nas wspomagać zatrudnieni ochroniarze. Istnieje także opcja zaoferowania naszych usług innej grupie, znanej jako Błękitny Dom, która z kolei zleca misje wymagające finezji i skradankowego podejścia.
Tuning Mod do Grand Theft Auto: San Andreas
Obecnie mocno rozkręca się scena moderska wokół Grand Theft Auto V, ale fani nie zapominają także o starszych odsłonach. Najnowszym tego przykładem jest Tuning Mod do Grand Theft Auto: San Andreas.
Projekt wprowadza do gry bardzo rozbudowany system modyfikowania i konstrukcji pojazdów. Obejmuje to nie tylko typowe tuningowanie maszyn, ale mod pozwala nawet tworzyć zupełnie szalone wynalazki, takie jak np. ciężarówka zbudowana z kul bilardowych. Praktycznie każdy model w grze może być wykorzystany do tego celu, a całość opracowano tak, że wspiera również elementy stworzone przez innych użytkowników.
I Am Legend do Far Cry 4
Ukazała się beta I Am Legend, czyli modyfikacji do Far Cry 4, która została zainspirowana powieścią Jestem Legendą autorstwa Richarda Mathesona oraz jej kinową adaptacją z 2007 roku. Mod przenosi nas do zrujnowanego Nowego Jorku, na długo potem, jak większość mieszkańców została przeobrażona w krwiożercze bestie.
Modyfikacja oferuje zupełnie nową mapę o wysokiej jakości wykonania, którą możemy swobodnie zwiedzać oraz pierwszą misję, która wejdzie w skład planowanej kampanii.
I Am Legion do Dying Light
I Am Legion to modyfikacja do Dying Light, która czyni grę trudniejszą i bardziej wymagającą podczas sekcji dziennych. Przeciwnicy stają się skuteczniejsi, a ich zachowanie bardziej różnorodne i mniej przewidywalne. Jest ich więcej na planszach i potrafią gonić gracza przez znacznie dłuższe dystanse. Zmieniono także ekonomię gry, a pogoda ulega częstszej zmianie. Przerobiono również dźwięki i zachowanie uzbrojenia, tak aby zwiększyć realizm.
Aby przetrwanie było w ogóle możliwe, wiele rzeczy, które trzeba było odblokować jest dostępnych od samego początku. Jednocześnie na mapach jest mniej uzbrojonych ludzi. Pozornie może wydawać się, że to ułatwia zabawę, ale w rzeczywistości jest odwrotnie, gdyż otrzymujemy mniej okazji do zdobycia amunicji.
Silent Shout do Doom III: Ressurection of Evil
Silent Shout to modyfikacja do Doom III: Ressurection of Evil, której autorem jest Valkyr. To krótka kampania dla pojedynczego gracza, utrzymana w klimacie horroru. Projekt jest nietypowym przykładem moda do tej gry, gdyż jego akcja nie toczy się na obcej planecie. Zamiast tego zostajemy przeniesieni w czasy współczesne na Ziemię, gdzie musimy zmierzyć się z inwazją piekła na niewielkie miasteczko.
Autor przygotował masę nowych elementów graficznych i z nich została zbudowana większość elementów wirtualnego świata. Projekt oferuje ciekawie zaprojektowane mapy, ciężki klimat i lekkie elementy przygodówkowe.
Operation Breath Of Hope do ARMA: Gold
Ukazała się także nowa wersja modyfikacji Operation Breath of Hope (pobierz) do ARMA: Gold. To duży projekt przeznaczony do samotnych rozgrywek, który oferuje cztery mini-kampanie:
- Strenght of Victory - wcielamy się w żołnierza SLA imieniem Rodriguez, który stoczy bój o przejęcie kontroli nad Południowym Sahrani.
- Royal Serice - jako należący do sił RACS komandos Sanchez walczymy przeciwko okupacji SLA.
- Resistance - opowiada historię cywila znanego jako Garcia, który po wygranej SLA i porażce RACS musi rozkręcić ruch oporu i rozpocząć walkę partyzancką.
- Operation Breath of Hope - jako żołnierz oddziałów specjalnych USMC zostajemy wysłani do Południowego Sahrani z misją wyswobodzenia wyspy spod okupacji SLA.
Interception do ArmA Gold
Z kolei Interception to mini-kampania do ArmA Gold, z fabułą obracająca się wokół Gantch Keita – bezwzględnego afrykańskiego barona narkotykowego, którego za pomocą zbrojnych bandytów postanowił zdestabilizować sytuację w regionie i przejąć kontrolę nad nowymi terytoriami.
Pod przewodnictwem Australii sformowana zostaje koalicja wojskowa, w skład której wchodzą także siły Polski, Serbii, Litwy i Szwecji. Oddziały tej grupy zostają wysłane do Afryki z misją zlikwidowania Keita. Ten w odpowiedzi wykorzystuje swoje bogactwo do zaangażowania armii najemników, którzy mają go chronić.
Casualties Of War do Operation Flashpoint: Cold War Crisis
Casualties Of War to nowa kampania do Operation Flashpoint: Cold War Crisis, której akcja toczy się po wydarzeniach z podstawowej wersji gry i zakłada, że graczowi udało się wywalczyć idealne zakończenie, co oznaczało schwytanie generała Guba i zniszczenie jego rakiet. Nowa historia zaczyna się, gdy Guba ucieka z więzienia z pomocą radzieckich żołnierzy, którzy wciąż nie pogodzili się z porażką.
Konflikt wybucha na nowo. Po kilku tygodniach jednostki ruchu oporu z niewiadomego powodu zaczynają atakować wojska amerykańskie. Na przestrzeni sporego zestawu obszernych misji musimy odkryć, jaki jest tego powód oraz ostatecznie rozprawić się z Gubą.
Upiększanie SWAT 4
Fani SWAT 4 powinni zainteresować się modem GEM (Graphical Enrichment Mod). Projekt ma na celu ulepszenie oprawy graficznej. Zadanie to realizuje podmieniając praktycznie wszystkie tekstury w grze. Część z nich zastąpiono nowymi, a inne pochodzą z oryginalnej gry, ale zostały poddane solidnemu liftingowi.
Brutal Half-Life
Warto także zwrócić uwagę na nową wersję Brutal Half-Life. Tytuł projektu tłumaczy praktycznie wszystko - jego celem jest zwiększenie poziomu brutalności w grze. Autor dodał system rozczłonkowywania ciał, wzmocnił efekty krwawienia oraz wprowadził sporo nowego uzbrojenia, w większości zainspirowanego potężnymi pukawkami z pierwszych dwóch odsłon cyklu Doom.
Wrogowie wyposażeni zostali w nowe animacje umierania i można ich teraz podpalać. Ponadto dodano sporo efektów graficznych oraz ulepszono sztuczną inteligencję.
Zenith do Unreal Tournament
Inną ciekawą premierą okazał się mod Zenith do pierwszego Unreal Tournament, czyli obszerna fanowska kampania dla pojedynczego gracza. Jej akcja toczy się wiele lat po tym jak więzień 849 uciekł z więzienia Na'Pali (w pierwszym Unreal).
Wcielamy się w żołnierza, którego statek został wciągnięty do czarnej dziury. Zamiast zginąć anomalia wyrzucona go dwieście lat później na zupełnie obca planetę. Wspierany przez dwóch najemników musi odkryć co tak naprawdę się stało i znaleźć sposób na wydostanie się z tej planety.
Battle Grounds do Battlezone
Podczas E3 zapowiedziano nową odsłonę cyklu Battlezone, ale niestety będzie to jedynie prosta strzelanka wzorowana na automatowym pierwowzorze, a nie produkcja korzystająca z rozwiązań pecetowego przeboju z 1998 roku, który łączył elementy akcji i RTS-a. Jeśli macie sobie ochotę przypomnieć sobie tego klasyka, to zainteresujcie się wydanym niedawno modem Battle Grounds do Battlezone. Projekt pełni rolę nieoficjalnej aktualizacji. Wprowadza kompatybilność ze współczesnymi systemami operacyjnymi, poprawia błędy pozostawione przez oryginalnych deweloperów, ulepsza interfejs oraz dodaje grubo ponad setkę map przeznaczonych do różnych trybów rozgrywki.
Gry RPG
Wiedźmin 3: Dziki Gon
Scena moderska Wiedźmina 3 na dobre rozkręci się dopiero, gdy studio CD Projekt RED wypuści edytor. Już teraz jednak nie brakuje fanów, którzy grzebią w tej grze i dzięki temu ukazało się kilka godnych uwagi projektów.
- E3FX - przeróbka graficzna, której celem jest odtworzenie atmosfery i stylu widocznych w zwiastunie gry z 2013 roku. Ostateczna wersja produkcji okazała się bowiem znacznie bardziej kolorowa i mniej ostra, co nie wszystkim musi przypaść do gustu. Projekt zwiększa kontrast, obniża intensywność kolorów, wprowadza wyostrzanie obrazu oraz efekty SMAA i Bloom.
- Fantasy Graphics – inna graficzna modyfikacja. Ta z kolei sprawia że gra wygląda bardziej bajkowo. Kolory są bardziej soczyste i naturalne. Dodano efekt bloom oraz zmniejszono ostrość grafiki, przez co oczy mniej się męczą.
- W3HC - Witcher 3 Hunter's Config – narzędzie, które umożliwia dobranie się do opcji graficznych, które nie są widoczne w standardowym menu gry. Aplikacja pozwala na łatwe wprowadzanie i cofanie zmian w ustawieniach plików .ini. Ponadto istnieje możliwość aktywacji funkcji SweetFX, w wersji, która zmniejsza saturację kolorów.
- Over 9000 - Weight limit mod - mały projekt, który pozwala dowolnie ustawić limit noszonego przez Geralta ciężaru.
Deus Ex: Apocalypse Inside
Deus Ex: Apocalypse Inside to modyfikacja do Deus Ex, oferująca mini-kampanię dla pojedynczego gracza, której akcja zaczyna się przed wydarzeniami z podstawowej wersji gry. Wcielamy się w Tantalusa Dentona - agenta wyhodowanego w tajnym laboratorium. Bohater ucieka z bazy w Area 51 i próbuje odkryć, dlaczego wszystkie agencje szpiegowskie próbują go zabić.
Projekt wypełnia luki fabularne całego cyklu. Prezentuje wydarzenia znane z oficjalnych odsłon z innej perspektywy, jak i oferuje zupełnie nowe misje. Dzięki temu odpowiada na wiele kluczowych pytań, które dręczyły fanów cyklu. Wszystko to oparto na oficjalnych dokumentach deweloperskich, zawierających motywy, które ostatecznie nie znalazły się w grach, co nadaje fabule posmaku oficjalności.
DUST do Fallout: New Vegas
DUST to wyśmienita modyfikacja do Fallout: New Vegas, która przeobraża rozgrywkę w coś, co w dużym uproszczeniu można opisać jako symulator survivalu. Akcja toczy się dwie dekady po wydarzeniach z podstawowej wersji gry. Podczas eksploracji mamy okazję poznać wydarzenia z przeszłości, ale nie jesteśmy głównym ich bohaterem i nie ma tutaj żadnych misji. Zamiast tego naszym celem jest jedynie przetrwanie i wydostanie się z pustyni Mojave.
Twórca przerobił praktycznie każdy element gry w celu zwiększenia poziomu trudności oraz wzmocnienia elementów survivalowych. Znacznie więcej czasu musimy poświęcać zdobywaniu pożywienia i wody, a ich źródła oferują mniejsze ilości zapasów niż poprzednio. Każdy postrzał stanowi śmiertelne zagrożenie, a ze świata gry znikła większość przyjaznych postaci niezależnych. Zamiast nich na pustyni spotkamy wojowników plemiennych, kanibali oraz innych ocalałych. Praktycznie wszyscy oni otworzą ogień, gdy tylko nas zobaczą. Możemy także spotkać niedobitki NCR, ale nawet oni są bardzo nieufni i jeden błąd może uczynić nas ich wrogami.
Mount & Blade: Warband
Ukazały się także aktualizacje do kilku dużych projektów przeznaczonych do gry Mount & Blade: Warband:
- Colonies of Calradia - przenosi akcję kilkaset lat naprzód, do czasów, w których wojska krainy Calradia zaczęły masowo wykorzystywać broń palną. Twórca przerobił mapy i frakcje, dodał dziesiątki typów uzbrojenia i jednostek, oraz gruntownie zmodyfikował mechanizmy rozgrywki. Ponadto mocno rozszerzono opcje dyplomacji oraz mechanizmy dowodzenia jednostkami w trakcie starć.
- Calradian Crusaders - przeróbka trybu dla pojedynczego gracza, która przenosi krainę Calradia w realia zainspirowane wyprawami krzyżowymi. W porównaniu z podstawową wersją znacząco rozszerzono opcje dyplomacji oraz rozkazy dostępne podczas bitew oraz przed nimi. Dodano turnieje rycerskie, możliwość korzystania ze statków morskich i toczenia za ich pomocą starć z innymi flotami. Wprowadzono także gruntowne zmiany na mapie świata, dodano liczne przedmioty i chorągwie oraz przerobiono interfejs. To tylko kilka przykładów, gdyż zmian są setki. Autorom poza własnymi elementami zaimplementował również kilkadziesiąt cudzych modów.
- The Deluge - projekt przeznaczony jest do rozgrywek wieloosobowych, który przenosi akcję z fantastycznej krainy do XVII-wiecznej Europy. Autorzy włożyli ogrom pracy w opracowanie wiernych historycznie frakcji, jednostek i oraz uzbrojenia i przedmiotów. Do wyboru jest siedem frakcji i każda z nich posiada inne jednostki. Bawić się można na ponad 75 nowych mapach w kilku trzech nowych trybach.
- The War of 1812 – wymaga dodatku Mount & Blade Warband: Napoleonic Wars. To przeznaczony do rozgrywek wieloosobowych projekt, który przenosi akcję w czasy Wojny brytyjsko-amerykańskiej zwaną też wojną Jamesa Madisona lub Wojną roku 1812. Aby wiernie oddać ten konflikt autorzy przygotowali zatrzęsienie nowych map, jednostek, mundurów oraz uzbrojenia. Wprowadzono także pewne zmiany w mechanizmach rozgrywki i funkcjonowania broni palnej, tak aby bardziej realistycznie historyczny przebieg tych starć.
Legend of Grimrock
W ostatnim czasie ukazało się sporo dobrych przygód do pierwszej części cyklu Legend of Grimrock. Nam najbardziej przypadły do gustu:
- Runefaust Stories - Trials - mały loch, którego przejście powinno zająć około 40-50 minut. Fabuła obraca się wokół Demonicznego Lorda Darksola. Bestia ta dawno temu została pokonana, ale trzymające ją w więzieniu zaklęcia staje się coraz słabsze. Z całej krainy zaczynają się schodzić bohaterowie, którzy chcą odnowić moc magicznej pieczęci. Wśród nich znajduje się dowodzona przez gracza drużyna.
- The Blue Monastery - sporych rozmiarów loch, do którego trafiamy poszukując zaginionego wędrowca. Jego trop wiedzie do tajemniczego tytułowego Niebieskiego Klasztoru, ale miejsce to dawno temu z rąk mnichów odbiły potwory. Mod kładzie duży nacisk na rozwiązywanie zagadek i łamigłówki są znacznie bardziej skomplikowane niż te z podstawowej wersji gry.
- Heroes and Sorcery - wcielamy się w poszukiwacza przygód wysłanego do ponurego zamku, będącego własnością cieszącego się złą opinią hrabiego, z misją dostarczenia temu szlachcicowi listu z żądaniami. Na miejscu napotykamy pozornie opuszczoną twierdzę, spowitą w ciemnościach. Tylko pierwszy wygenerowany bohater uda się na tę przygodę. Podczas zabawy otrzymujemy jednak okazję dołączenia do drużyny wielu różnych postaci, z których każda ma inną osobowość oraz historię.
- Ogre 2: End Times - obszerna przygoda, której akcja toczy się 12 lat po wydarzeniach z moda Ogre tego samego twórcy. Wcielamy się księcia Udrila, który stał się niewolnikiem istot zamieszkujących wnętrze góry Shwaab. Pewnej nocy do naszej celi zostaje wrzucony list z instrukcjami umożliwiającymi ucieczkę oraz ostrzeżeniem, że zanim wrócimy do domu będziemy musieli wpierw pokonać prastare zło, które może zagrozić przyszłości całego gatunku ludzkiego.
Gry strategiczne
The Greek Wars do Rome: Total War
Ukazała się także pierwsza od ponad roku aktualizacja The Greek Wars. Ta modyfikacja do Rome: Total War Projekt odtwarza burzliwy okres w historii Grecji, który rozpoczął się tuż po zakończeniu Hegemonii Teb w 362 p.n.e. , co było skutkiem śmiercią Epaminondasa w bitwie pod Mantineją i trwał ponad dwadzieścia lat, aż zjednoczenia pod rządami macedońskimi przez Filipa II.
Do wyboru jest dziewiętnaście frakcji. Każda z nich posiada własne jednostki i technologie. Nie ma między nimi gigantycznych różnic, ale te istniejące i tak w dużym stopniu wpływają na przebieg kampanii. Pod tym względem autorzy wzorowali się na Shogun: Total War
Wsparcie dla wysokich rozdzielczości w Battle Realms
Custom Resolution Patch to modyfikacja do Battle Realms, która ma tylko jedno zadanie – pozwolić graczom na zabawę w rozdzielczościach nieprzewidzianych przez oryginalnych deweloperów, w tym również szerokooekranowych. To doskonała okazja aby przypomnieć sobie tego mocno niedocenianego RTS-a.
The Ridder Clan Mod do The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth II
Innym klasycznym RTS-em, który otrzymał ciekawą modyfikację jest The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth II. Projekt The Ridder Clan Mod kompletnie przerabia frakcję elfów, dodając nowe jednostki, budynki, bohaterów a nawet fortecę. Ponadto wprowadzono nowy system głosowania. W jego ramach przed każdym meczem jego uczestnicy oddają głosy na to w jakim stylu chcą się bawić. Dodatkową atrakcją jest możliwość stworzenia własnego bohatera
The Forgotten do Jurassic Park: Operation Genesis
W kinach szaleją obecnie dinozaury, więc po powrocie do domu warto przypomnieć sobie strategię Jurassic Park: Operation Genesis. Umilić to powinien mod The Forgotten, którego celem jest drastyczne podwyższenie jakości oprawy graficznej. Poprawiono modele, dodano liczne efekty i podmieniono masę tekstur. Wszystko to sprawia, że gra prezentuje się znacznie ładniej niż dotychczas.
Project Omniomicon do Dominions 4
Aktualizację otrzymał także Project Omniomicon do Dominions 4. Mod przenosi akcję do innego uniwersum fantasy, oferując nowe frakcje, jednostki, mapy i zaklęcia. Gracze mogą pokierować dwoma dodatkowymi cywilizacjami. Pierwszą z nich jest Imperium Leda, położone w przedziwnej krainie, otoczonej niespokojnymi morzami, lodowcami oraz zamarzniętą tundrą. Nacja ta składa się z człekokształtnych ptaków, które równie dobrze radzą sobie na lądzie, jaki pod wodą.
Z kolei Anchor to rasa, która narodziła się na skutek nieznanej choroby, wpierw zamieniającej kolor skóry ludzi i zwierząt na niebieski, a następnie doprowadzająca do zgonu. Śmierć nie była jednak ostateczna i po kilku dniach wszyscy zmarli przebudzili się, dając tym samym początek nowej frakcji.
Pozostałe gry
Hyperthread() do Transistor
Ciekawie prezentuje się również modyfikacja Hyperthread() do gry Transistor, której autorem jest 0Azimuth. Projekt znacząco przyśpiesza dynamikę systemu walki i został zaprojektowany tak, aby zachęcał do korzystania z mocy Functions w czasie rzeczywistym i jednocześnie sprawiał, że umiejętność Turn, choć wciąż przydatna, nie ocali nas już w każdym starciu.
Ponadto wszystkie Functions zostały przerobione. Są szybsze, odnawiają się w krótszym czasie i łatwiej jest je łączyć w kombosy. Niektóre z nich zachowują się również zupełnie inaczej niż w wersji podstawowej. Autor poprawił także błędy językowe i lekko ulepszył interfejs
Przygody do Amnesia: The Dark Descent
Jak zwykle nie zawiedli moderzy tworzący nowe przygody do horroru Amnesia: The Dark Descent. Z nowych modów nam najbardziej spodobały się:
- Final Revelations - obszerna przygoda, pozwalająca na wcielenie się w Lee Hawkinsa, czyli młodego mężczyznę z Cypru, który udaje się do ponurej wioski Gothfait w celu zbadania tajemniczych wydarzeń związanych z tym miejscem. Przejście moda zajmuje co najmniej kilka godzin, a cała historia podzielona została na kilka rozdziałów i oferuje dużą różnorodność wrażeń. Oprócz pełnych potworów lokacji mamy także okazję pozwiedzać samą wioskę, gdzie znajdziemy hotele, bary i sklepy oraz porozmawiamy z lokalnymi mieszkańcami. Duży nacisk położono na rozwiązywanie zagadek. Modyfikacja posiada także cykl dnia i nocy oraz system moralności, za pomocą którego nasze decyzje mają istotny wpływ na dalszy rozwój fabuły.
- Aeterni Tenebrae: The_Darkness - średniej długości przygoda, w której wcielamy się w młodego podróżnika imieniem Kurt Rogers. Akcja zaczyna się, gdy postanawia przenocować w słynnym pruskim zamku Die Heilige Burg. Zamiast spokojnego snu bohater otrzymuje koszmar senny, w którym tajemniczy głos informuje go, że wkrótce Kurt zostanie przetestowany. Po przebudzeniu Kurt postanawia uciec z zamku,
- The Night I Went Insane - przygoda opowiada o rozwiedzionym mężczyźnie mieszkającym samotnie w potężnej posiadłości. Na co dzień ciężko pracuje w branży winiarskiej i po powrocie do domu prawie od razu kładzie się do łóżka. Tak było też tej nocy, ale po przebudzeniu odkrywa, że trafił do przedziwnego miejsca, pełnego pułapek i potworów. Co gorsza, powoli zaczyna sobie zdawać sprawę, że traci zmysły. Naszym zadaniem jest przedarcie się przez osiem poziomów wypełnionych zagadkami i monstrami.
Jazz Jackrabbit 2 Plus
Doczekaliśmy się także potężnej aktualizacji moda Jazz Jackrabbit 2 Plus do Jazz Jackrabbit 2. To masywny projekt ulepszający i rozbudowujący praktycznie każdy element gry. Usunięto wszystkie błędy pozostawione przez oryginalnych autorów oraz przerobiono sposób dodawania nowych map, przez co tworzący je użytkownicy mają teraz znacznie większą swobodę.
Przede wszystkim jednak nowa wersja Jazz Jackrabbit 2 Plus rozbudowuje rozgrywki wieloosobowe. Dodano piętnaście trybów multplayer i wśród nich znajdziemy zarówno te oparte na rywalizacji, jak i kooperacji. Zmieniono także kod sieciowy, zaimplementowano tzw. mutatory, pozwalające na modyfikowanie konkretnych elementów zabawy oraz wprowadzono przeglądarkę serwerów.