Transcend - pierwsze screeny z lovecraftowskiej przygodówki autorów serii Darkness Within
Znane z cyklu Darkness Within tureckie studio Zoetrope Interactive zaprezentowało pierwsze sceeny z Transcend - napędzanej silnikiem Unreal Engine 4 przygodówki grozy na kanwie twórczości Howarda Philipsa Lovecrafta, pierwotnie zapowiedzianej pod tytułem Mountains of Madness.
W sierpniu zeszłego roku znane z serii Darkness Within studio Zoetrope Interactive zapowiedziało projekt Mountains of Madness, czyli przygodówkę grozy zainspirowaną twórczością pisarza Howarda Philipsa Lovecrafta. Potem o produkcji zrobiło się na wiele miesięcy cicho. W styczniu autorzy poinformowali, że postanowili zmienić tytuł na Transcend. Powodem tej decyzji było zapewne istnienie podobnej gry nazwanej At the Mountains of Madness, nad którą pracuje obecnie zespół MountainsGame. Teraz ludzie z Zoetrope Interactive opublikowali pierwsze screeny ze swojego następnego dzieła i ujawnili garść nowych konkretów odnośnie jego fabuły.
Gra opowie historię ekspedycji naukowej na Antarktykę. Wyprawa nosić ma nazwę Wepwawet (Upuaut), od imienia egipskiego bóstwa znanego jako „Otwierajacy Drogi". Scenariusz obracać się będzie wokół grupy czterech naukowców, których celem jest przekroczenie granic ludzkich ciał i umysłów za pomocą tajemniczego urządzenia nazwanego Conarium.
Taki opis fabuły oznacza, że autorzy najprawdopodobniej mocno zmodyfikowali scenariusz w porównaniu do tego, co ujawnili, gdy projekt wciąż funkcjonował pod tytułem Mountains of Madness. Wtedy bowiem historia traktowała o ekspedycji ratunkowej, mającej odnaleźć zaginioną grupę naukowców z Uniwersytetu Miskatonic.
Fabuła wydaje się być jedyną dużą zmianą. Mechanizmy rozgrywki wciąż mają stanowić rozwinięcie rozwiązań z Darkness Within 2: The Dark Lineage. Otrzymamy więc klasyczną przygodówkę, utrzymaną w klimacie psychologicznego horroru, w której wydarzenia będziemy obserwowali z oczu bohatera. Zabawa sprowadzi się do eksplorowania lokacji, prowadzenia rozmów, gromadzenia przedmiotów i rozwiązywania zagadek. Grafika będzie w pełni trójwymiarowa, pozwalając na swobodne poruszanie się po otoczeniu.
Wszystko to napędzane będzie przez silnik Unreal Engine 4. Gra zmierza wyłącznie na pecety i ma trafić do sprzedaży pod koniec tego roku. Zoetrope Interactive to mały turecki zespół, więc projekt raczej nie zostanie pokazany podczas targów E3, ale możliwe, że autorzy przywiozą swoje dzieło na gamescom.