Total War: Warhammer zaoferuje wsparcie dla modów i Steam Workshop
Studio Creative Assembly poinformowało, że Total War: Warhammer zaoferuje pełne wsparcie dla modów. Społeczności zostaną udostępnione potrzebne narzędzia, a do dystrybucji projektów gra wykorzysta usługę Steam Workshop (Warsztat Steam).
- Narzędzia moderskie;
- Obsługę Steam Workshop;
- Modyfikacje w dniu premiery od dwóch popularnych moderów;
- Moderzy dostaną grę w Early Access.
Seria Total War praktycznie od początku mogła pochwalić się dużymi społecznościami moderskimi, co zaowocowało wieloma wspaniałymi fanowskimi projektami. Studio Creative Assembly postanowiło teraz poświęcić tej materii jeszcze większą uwagę i ogłosiło, że nadchodzące Total War: Warhammer zaoferuje pełne wsparcie dla modyfikacji. Zapewnione to zostanie na dwa sposoby. Po pierwsze twórcy udostępnią tzw. Asembly Kit, czyli zestaw narzędzi pozwalających zmieniać zawartość baz danych czy pozycje startowe. W późniejszym terminie dodany do tego zostanie edytor map. Ponadto deweloperzy zapewnią łatwą instalację modów dzięki wykorzystaniu usługi Steam Workshop.
Creative Assembly chce, aby już w dniu debiutu Total War: Warhammer na rynku gracze mieli dostęp do pierwszych fanowskich kreacji. Dlatego nawiązali współpracę z dwoma popularnymi moderami, którzy przygotują na premierę gry dwa projekty. Magnar zaoferuje Legendary Lord Start Mod, wprowadzający zmienione pozycje startowe Legendarnych Lordów. Z kolei Dresden wypuści projekt zatytułowany Regional Occupation Mod, zwiększający swobodę przy wybieraniu siedzib dla każdej z nacji.
Ponadto każdy fan, który uczestniczył w ostatnich trzech latach w oficjalnych konferencjach Mod Summit otrzyma dostęp do wczesnej wersji Total War: Warhammer w ramach Steam Early Access. Dzięki temu moderzy będą mogli wcześniej zacząć pracę nad swoimi projektami, bez konieczności czekania na premierę gry.
Wszystkie te wieści powinny ucieszyć fanów studia Creative Assembly, zwłaszcza że jeszcze w listopadzie zeszłego roku autorzy nie mieli w planach zaoferowania wsparcia dla Steam Workshop. Istniały także obawy, że wykorzystanie zabezpieczenia antypirackiego Denuvo może ograniczyć możliwości modyfikowania gry. Jak widać, ostatecznie sprawy potoczyły się po myśli moderów.
Przypomnijmy na koniec, że Total War: Warhammer zmierza wyłącznie na pecety. Premiera nastąpi 24 maja tego roku. W naszym kraju gra ukaże się nakładem firmy Cenega w polskiej wersji językowej z przetłumaczonymi napisami i częściowym dubbingiem - doradca/narrator przemówi po polsku, a reszta postaci po angielsku.
- Graliśmy w Total War: Warhammer - test kampanii wypadł pomyślnie
- Oficjalna strona gry
- Total War: Warhammer – kompendium wiedzy