Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 listopada 2015, 10:35

autor: Michał Jodłowski

Torment: Tides of Numenera przesunięte na 2016 rok; beta jeszcze w tym roku

Jak wynika z informacji udzielonych przez studio inXile entertainment, Torment: Tides of Numenera – duchowy następca kultowego Planescape: Torment – nie ukaże się w tym roku. Fani Udręki mogą jednak oczekiwać rozpoczęcia beta-testów jeszcze przed końcem 2015 roku.

Torment: Tides of Numenera zalicza trzecią obsuwę. - Torment: Tides of Numenera przesunięte na 2016 rok; beta jeszcze w tym roku - wiadomość - 2015-11-02
Torment: Tides of Numenera zalicza trzecią obsuwę.
Torment: Tides of Numenera w skrócie:
  • Producent: inXile entertainment
  • Wydawca: inXile entertainment
  • Gatunek: klasyczne RPG
  • Platformy: PC (Win, Lin, Mac)
  • Premiera: 2016 r.
  • Cena: 35 dolarów (ok. 136 zł) i więcej

Dzisiaj mamy złe wieści dla fanów klasycznych gier RPG. Jak wynika z informacji udzielonych przez Chrisa Keenana – pracownika studia inXile entertainment, kierownika projektu The Bard’s Tale IV i Wasteland 2: Director’s Cutduchowy następca kultowego Planescape: Torment, Torment: Tides of Numenera, zaliczył kolejną, trzecią już obsuwę i ukaże się dopiero w przyszłym roku w bliżej nieokreślonym jeszcze terminie. Początkowo premierę planowano na grudzień 2014 roku, lecz wkrótce okazało się, że cele dodatkowe osiągnięte w czasie zbiórki funduszy wymusiły kilka kolejnych miesięcy produkcji. W połowie 2015 roku ponownie przełożono debiut gry, tym razem na ostatni kwartał roku. Jak widać, studio inXile nie powiedziało jeszcze ostatniego słowa w tej kwestii. Na osłodę pozostaje obietnica, że beta-testy nowego Tormenta rozpoczną się jeszcze w 2015 roku. Udział w becie przewidziany jest oczywiście dla osób, które wsparły budżet produkcyjny rzeczonej gry odpowiednią sumą pieniędzy (w tym miejscu dostępna jest lista nagród gwarantujących dostęp do testów). Zainteresowani wciąż mogą dołożyć swoją cegiełkę do funduszy deweloperskich na oficjalnej stronie internetowej gry.

Paradoksalnie według deweloperów ze studia inXile postępy czynione w produkcji Torment: Tides of Numenera są więcej niż zadowalające – napisano i zaimplementowano w grze ponad pół miliona słów, zaś prace nad grafiką na potrzeby lokacji dobiegają końca. W tej chwili twórcy gry zmagają się z ogólnymi systemami rozgrywki, a także projektowaniem poziomów i elementów interfejsu. Owoce ich wysiłków niektórzy gracze mają okazję samodzielnie sprawdzić w buildach (dotychczas trzech) wypuszczanych w ramach trwających, zamkniętych alfa-testów.

Na koniec polecamy uwadze zainteresowanych nasz test opisywanej produkcji, który ukazał się trzy dni temu na łamach serwisu gry-online.pl.

Torment: Tides of Numenera przesunięte na 2016 rok; beta jeszcze w tym roku - ilustracja #2

Torment: Tides of Numenera to klasyczna, izometryczna gra RPG, będąca duchowym następcą legendarnego Planescape: Torment autorstwa Black Isle Studios. Nad nowym Tormentem pracuje amerykańskie studio inXile entertainment – twórcy takich gier, jak The Bard’s Tale czy Wasteland 2 – zatrudniające wielu weteranów gatunku. W prace nad Torment: Tides of Numenera zaangażowani są deweloperzy oryginalnej Udręki (w tym główny projektant, Chris Avellone, i Colin McComb), a także innych ciekawych tytułów, jak choćby Neverwinter Nights 2: Maska Zdrajcy (George Zeits).