Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 stycznia 2016, 12:56

autor: Adrian Werner

Torment: Tides of Numenera - nowe screeny i data premiery wersji beta

Zespół inXile Entertainment poinformował, że wersja beta gry Torment: Tides of Numenera zadebiutuje 17 stycznia dla osób, które wsparły projekt na Kickstarterze, a kilka dni później trafi do sprzedaży w ramach Steam Early Access. Ponadto twórcy opublikowali dwa nowe screeny.

Nowy screen z gry.

Studio inXile Entertainment poinformowało, kiedy dokładnie możemy się spodziewać premiery bety gry RPG Torment: Tides of Numenera. Osoby, które trzy lata temu wsparły projekt na Kickstarterze, otrzymają dostęp do wersji testowej pomiędzy 17 a 23 stycznia. Natomiast 26 stycznia wczesna wersja trafi do sprzedaży w ramach Steam Early Access. Autorzy zapowiadają, że beta obejmie sporą część początkowych sekcji kampanii i zapewni wiele godzin zabawy. Będziemy mogli rozegrać sekwencję rozpoczynającą całą historię oraz zwiedzić Seagus Cliffs, czyli stare miasto zbudowano na ruinach struktur wymarłej cywilizacji. Metropolia podzielona ma zostać ma pięć dzielnic, które będą gęsto zapełnione postaciami i zadaniami.

Twórcy chcą wykorzystać betę do zgromadzenia opinii i sugestii dużych grup graczy, by na ich podstawie ulepszyć grę. Podkreślają, że wrażenia użytkowników z zamkniętych testów alfa okazały się bardzo pomocne, pozwalając deweloperom na wprowadzenie wielu pozytywnych zmian i autorzy mają nadzieję, że tym razem będzie podobnie.

Przypomnijmy, że Torment: Tides of Numenera zmierza wyłącznie na pecety, a premiera gry ma nastąpić jeszcze w tym roku. Produkcja powstaje jako duchowy spadkobierca kultowego Planescape: Torment i w projekt zaangażowanych jest wielu weteranów, którzy brali udział w tworzeniu tego klasyka. Jako tło fabularne deweloperzy wybrali uniwersum ze stołowej gry fabularnej Numenera, autorstwa Monte Cooka. Kampania osadzona zostanie w odległej przyszłości na Ziemi, miliardy lat od dnia dzisiejszego, oferując wizję świata łączącą elementy fantasy z aspektami science-fiction.

Opracowanie Torment: Tides of Numenera stało się możliwe dzięki hojności fanów, którzy w 2013 roku wsparli twórców na Kickstarterze kwotą 4,18 mln dolarów, czyli prawie pięć razy większą niż wynosiło potrzebne minimum ustalone na poziomie 900 tys. dolarów. Uzyskanie dodatkowych środków pozwoliło na znaczące zwiększenie skali projektu oraz zatrudnienie wielu doświadczonych twórców, w tym kompozytora Marka Morgana oraz pisarza Patricka Rothfussa, czyli autora powieści Imię wiatru.

  1. Torment: Tides of Numenera – oficjalna strona gry
  2. Torment: Tides of Numenera – strona Kickstartera
  3. Torment: Tides of Numenera - kompendium wiedzy / FAQ
  4. Testujemy Torment: Tides of Numenera – hardcore’owy RPG o ogromnym potencjale

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej