autor: Mateusz Kądziołka
Torchlight II - Runic Games prezentuje nowe lokacje i świeże screeny
Deweloperzy ze studia Runic Games ujawnili dzisiaj na oficjalnym blogu kilka ciekawych informacji dotyczących gry Torchlight II. Pierwszy wpis (okraszony nowymi screenshotami) opisuje główne zagadnienia związane ze światem, po którym przyjdzie nam wędrować.
Deweloperzy ze studia Runic Games ujawnili dzisiaj na oficjalnym blogu kilka ciekawych informacji dotyczących gry Torchlight II. Pierwszy wpis (okraszony nowymi screenshotami) opisuje główne zagadnienia związane ze światem, po którym przyjdzie nam wędrować.
Przede wszystkim dowiedzieliśmy się, że w grze dostępne będą trzy rodzaje lokacji: lochy (znane już z pierwszej części), overworld, czyli tereny znajdujące się na powierzchni ziemi, oraz tzw. passes – przejścia, które służyć będą za łączniki między poszczególnymi obszarami.
Patrick Blank – główny projektant gry – już na początku zaznaczył, że tereny znajdujące się na powierzchni będą przeszło trzy razy większe od najbardziej okazałych lokacji z pierwszego Torchlight. Dodatkowo, ich struktura będzie niemalże całkowicie losowo generowana, co z kolei znacznie zwiększy chęć ich eksploracji. Oczywiście znajdzie się w nich też kilka stałych punktów, które mają posłużyć za wejścia do lochów.
Jeśli chodzi o podziemia to tutaj też czeka nas kilka nowości. Przede wszystkim, twórcy zapewniają, że zadbali o ich oprawę graficzną, która ma pomóc w tworzeniu specyficznej atmosfery tego miejsca. Dodatkowo, pewna doza losowości wkradnie się i tutaj. Lochy będą posiadać kilka odnóg, których eksploracja nie będzie obowiązkowa, jednak staranne przeczesanie podziemi zostanie nam sowicie wynagrodzone. Co więcej, gracze nie będą zdani na jedyną słuszną drogę przejścia przez dany poziom. Warto zaznaczyć, że powrócą portale znane z pierwszego Torchlighta, które pomogą nam szybko wrócić na powierzchnię.
Trzecim rodzajem lokacji będą tzw. „passes” (przejścia). Ich głównym zadaniem będzie łączenie obszarów znajdujących się na powierzchni. Charakteryzować się będą liniową strukturą i mroczną atmosferą. Zadaniem graczy będzie jak najszybsze przebrnięcie przez te najeżone potworami miejsca. Twórcy ujawnili, że już w pierwszej lokacji tego typu nazwanej „Path of the Honoured Dead” znajdziemy wejście do jednego z wielopoziomowych lochów.
Wpisy na blogu twórców Torchlight II, ujawniające kolejne szczegóły dotyczące tej produkcji, mają się pojawiać co tydzień, aż do otwarcia targów E3. Całkiem możliwe jest więc, że w Los Angeles zespół Runic Games pokaże grywalną wersję Torchlight II. Przypominamy, że tytuł ma zadebiutować w lipcu na pecetach.