Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 lutego 2003, 10:14

Tom Clancy's Splinter Cell w sklepach

Jak oczekiwano, 18 lutego, wersja PC gry akcji typu stealth „Tom Clancy's Splinter Cell” znalazła się w sprzedaży detalicznej, na razie tylko w Ameryce Północnej. W Europie gra zadebiutuje pod koniec lutego, zaś w naszym kraju dzięki firmie Play It w marcu. Dodam, iż tytuł ten został wydany w wersji na konsolę Xbox w listopadzie zeszłego roku i z miejsca stał się wielkim przebojem (w przeciągu tylko trzech tygodni od premiery sprzedanych zostało 480 tysięcy egzemplarzy Splinter Cella). Co więcej na forum firmy Ubi Soft, ujawniono, iż jeszcze dziś powinien pojawić się pierwszy patch do tej gry, zaś wsparcie antialiasingu (którego SP nie posiada w wersji obecnej) wprowadzi dopiero drugi patch.

Jak oczekiwano, 18 lutego, wersja PC gry akcji typu stealth „Tom Clancy's Splinter Cell” znalazła się w sprzedaży detalicznej, na razie tylko w Ameryce Północnej. W Europie gra zadebiutuje pod koniec lutego, zaś w naszym kraju dzięki firmie Play It w marcu. Dodam, iż tytuł ten został wydany w wersji na konsolę Xbox w listopadzie zeszłego roku i z miejsca stał się wielkim przebojem (w przeciągu tylko trzech tygodni od premiery sprzedanych zostało 480 tysięcy egzemplarzy Splinter Cella). Co więcej na forum firmy Ubi Soft, ujawniono, iż jeszcze dziś powinien pojawić się pierwszy patch do tej gry, zaś wsparcie antialiasingu (którego SP nie posiada w wersji obecnej) wprowadzi dopiero drugi patch.

Tom Clancy's Splinter Cell to gra akcji inspirowana twórczością Toma Clancy’ego oraz książkami z serii NetForce opowiadającymi o cyberterroryzmie, tajnych agencjach rządowych i zadaniach wykonywanych na ich zlecenie. W odróżnieniu od wielu poprzednich gier z serii Tom Clancy's, gdzie główny nacisk położono na dowodzenie oddziałem i rozgrywkę zespołową, Splinter Cell to gra skupiająca się wokół jednej postaci. Gracz staje się tajnym agentem (Sam Fisher), członkiem jednej z tzw. „grup cieni” nazwanej „Third Echelon”, wchodzącej w skład NSA (National Security Agency). Na wykonanie czeka czternaście ultra-tajnych zadań polegających najczęściej na likwidacji wyjątkowo niebezpiecznych wrogów, niszczeniu dokumentów i tajnych instalacji. Autorzy oddali do dyspozycji grających asortyment trzynastu broni, jednak w Splinter Cell najważniejsza jest nie siła ognia, lecz sztuka infiltracji, to tzw. „stealth-action game”. Oprawa graficzna gry wykonana została przy użyciu najdoskonalszego obecnie, trójwymiarowego silnika graficznego Unreala. Akcja przedstawiona jest z perspektywy trzeciej osoby.

Oficjalna strona gry.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej