autor: Krzysztof Bartnik
Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter opóźniony
Advanced Warfighter, trzecia już część cyklu taktycznych gier akcji Tom Clancy's Ghost Recon, nie trafi na sklepowe półki w listopadzie bieżącego roku, jak wcześniej zapowiadano. Firma Ubisoft zdecydowała się przesunąć datę wydania opisywanej produkcji na luty przyszłego roku. Opóźnienie dotyczy wszystkich platform, na których miała ukazać się gra.
Advanced Warfighter, trzecia już część cyklu taktycznych gier akcji Tom Clancy's Ghost Recon, nie trafi na sklepowe półki w listopadzie bieżącego roku, jak wcześniej zapowiadano. Firma Ubisoft zdecydowała się przesunąć datę wydania opisywanej produkcji na luty przyszłego roku. Opóźnienie dotyczy wszystkich platform, na których miała ukazać się gra.
Standardowo, dodatkowy czas ma pozwolić developerom ze studia Red Storm na dopracowanie całości oraz - co należy odnotować - lepsze dostosowanie wydania na Xbox 360 do możliwości technologicznych tego sprzętu.
Oprócz nowej platformy Microsoftu, Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter pojawi się również w wersjach na komputery PC oraz konsole obecnej generacji (PS2, Xbox, GCN). Czekamy z niecierpliwością, zachęceni przez pokazane do tej pory screenshoty.
Akcja gry ma miejsce w 2013 roku w Mexico City. Wówczas, w czasie trwania szczytu z udziałem przywódców Stanów Zjednoczonych, Meksyku i Kanady, meksykańscy rebelianci porywają prezydenta USA. Wcielamy się w członka oddziału „Duchów” i wyruszamy do centrum konfliktu trwającego w Mexico City, aby przywrócić tam ład i porządek oraz uratować głowę „największego z mocarstw”.
Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter to oczywiście nadal realistyczny symulator walki małym oddziałem żołnierzy w terenie zurbanizowanym. Oznacza to, że nie wystarczy tu lecieć przed siebie i zabijać wrogów jednego za drugim, gdyż taka taktyka szybko kończy się śmiercią gracza i jego podkomendnych. Należy dokładnie planować akcje, wykorzystywać teren do osłony, w zależności od panującej sytuacji wydawać odpowiednie rozkazy żołnierzom, tj. atakować, wycofywać się, okrążać, zmienić pozycję etc. Autorzy gry wyposażyli ją w rozbudowany moduł sztucznej inteligencji, w związku z czym sterowane przez komputer postacie zachowują się racjonalnie - żołnierze obu stron pod ostrzałem szukają schronienia, porozumiewają się miedzy sobą itp.
Więcej szczegółów znajdziecie na łamach Encyklopedii GRY-OnLine.