Tom and Jerry Joyful Interaction podbija Chiny - gra ma już 100 mln graczy
Asymetryczna mobilna gra multiplayer Tom and Jerry: Joyful Interaction okazała się gigantycznym sukcesem. Liczba zarejestrowanych użytkowników w Chinach przekroczyła już 100 mln.
- Deweloper gry: NetEase Games
- Gatunek: zręcznościówka multiplayer
- Platformy: iOS, AND
- Model biznesowy: free-to-play
- Data premiery w Chinach: 31 maja 2019 r.
Chiński rynek gier jest olbrzymi i zapełniony popularnymi produkcjami, o których w innych krajach niewiele osób słyszało. Najnowszym tego przykładem stała się mobilna gra Tom and Jerry: Joyful Interaction, która właśnie przekroczyła próg 100 milionów zarejestrowanych użytkowników.
Produkcja zadebiutowała w maju zeszłego roku na systemach iOS i Android. Gra korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami. Przekroczenie bariery 100 mln użytkowników jest tym bardziej imponujące, że Tom and Jerry: Joyful Interaction dostępne jest tylko w Chinach i na razie nie wiadomo, czy tytuł kiedykolwiek ukaże się w innych krajach.
Grę w uproszczeniu można opisać jako dwuwymiarową wersję popularnego Dead by Daylight. Tom and Jerry: Joyful Interaction oferuje asymetryczne rozgrywki multiplayer, w których czterech graczy wciela się w myszy, a piąty w polującego na nie kota. Podstawowymi mechanikami gra przypomina platformówki, a zabawa toczy się na planszach zapełnionych interaktywnymi obiektami.
Jak tłumaczy Daniel Ahmad, czyli analityk specjalizujący się w azjatyckim runku gier, powodów sukcesu gry jest kilka. Deweloperzy dobrze rozumieją markę Tom i Jerry. Postawili na atrakcyjną dwuwymiarową grafikę, która dobrze oddaje klimat kreskówkowego pierwowzoru. Również rozgrywka pozostaje wierna stylowi animowanej serii. Mechanizmy zabawy są proste do opanowania, a autorzy regularnie aktualizują swoje dzieło, wprowadzając m.in. różnorodne eventy czy dodatkowe tryby. Do tego twórcy sprawnie wykorzystali influencerów do zareklamowania projektu dzieciom.