Tokyo Xanadu - jRPG od autorów cyklu Ys doczeka się konwersji na PC
Podczas konwentu Anime Expo 2016 firma Aksys poinformowała, że zamierza wydać anglojęzyczną wersję RPG-a Tokyo Xanadu autorstwa studia Nihon Falcom. Gra ukazała sie tylko na PlayStation Vita, ale na potrzeby rynku zachodniego przygotowana zostanie pecetowa konwersja.
Konwent Anime Expo 2016 okazał się bardzo udany dla graczy pecetowych lubujących się w produkcjach japońskich deweloperów. Wśród najciekawszych zapowiedzi znalazły się wieści dotyczące jRPG-a Tokyo Xanadu autorstwa studia Nihon Falcom. Produkcja zadebiutowała w Kraju Kwitnącej Wiśni wyłącznie na PlayStation Vita we wrześniu zeszłego roku. Natomiast wczoraj firma Aksys ogłosiła, że wyda na Zachodzie anglojęzyczną wersję tego tytułu oraz skonwertuje go na pecety. Premiera zaplanowana została na przyszły rok. Warto wspomnieć, że za dwa miesiące ukaże się w Japonii przeznaczona na PlayStation 4 rozszerzona wersja gry zatytułowana Tokyo Xanadu eX+, ale Aksys na razie nie ma wobec niej żadnych planów.
- Deweloper: Nihon Falcom
- Wydawca: Aksys Games
- Gatunek: jRPG
- Platformy: PlayStation Vita, PC
- Data premiery w Japonii: 30 września 2015
- Data premiery w USA: 2017 r.
Akcja gry toczy się w czasach współczesnych, na terenie fikcyjnej dzielnicy Morimiya na obrzeżach miasta Tokio, choć tworząc wchodzące w jej skład miejsca autorzy wzorowali się na rzeczywistych lokacjach z regionu Tochikawa, w którym mieści się siedziba studia Nihon Falcom.
Głównym bohaterem jest siedemnastoletni licealista imieniem Kou Tokisaka. Pewnej nocy, wracając do domu z dorywczej pracy, staje się świadkiem masakry grupy młodocianych bandziorów przez nieludzką bestię. Chwilę potem potwór zostaje pokonany przez młodą dziewczynę, którą okazuje się być przewodnicząca szkolnej klasy, do której należy Kou. W ten sposób nastolatek zostaje wplątany w walkę ludzkości z istotami przybywającymi ze świata równoległego do naszej rzeczywistości.
Tokyo Xanadu to RPG akcji, więc rozgrywka obraca się głównie wokół toczenia potyczek z wrogami za pomocą mocno zręcznościowego systemu walki, pozwalającego na wykonywanie wielu typów ataków, łączenia ich w kombosy oraz korzystania z licznych zdolności specjalnych. Gracz kontroluje pojedynczego bohatera, ale w każdej chwili można wymienić go na innego członka drużyny.
Wszystkie te typowe dla RPG-ów akcji aktywności ograniczone są do alternatywnej rzeczywistości, w której trzeba wypełniać misje bojowe oraz eksplorować labirynty. Równie ważnym elementem jest rzeczywistość śmiertelników, w której zabawa przypomina kilka ostatnich odsłon cyklu Persona. Musimy więc uczęszczać do szkoły, dbać o utrzymanie w niej odpowiedniej reputacji, robić zakupy oraz zajmować się innymi zadaniami z życia powszechnego. Sukcesy i porażki w tym świecie mają wpływ na zdolności bohaterów i tym samym przekładają się także na ich potencjał bojowy.