Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 stycznia 2014, 11:44

autor: Kamil Zwijacz

Titanfall - alfa testy nadchodzącej strzelanki źródłem nowych szczegółów

Niejaki Jersey, uczestnik trwających właśnie alfa testów gry FPP Titanfall, wyjawił garść informacji dotyczących pierwszej produkcji studia Respawn Entertainment, założonego przez byłych pracowników Infinity Ward. Poznaliśmy m.in. szczegóły dotyczące wykorzystywania karabinów snajperskich oraz ogólne wrażenia z rozgrywki.

Kilka dni temu rozpoczęto testy alfa wieloosobowej strzelanki FPS Titanfall od studia Respawn Entertainment. Zaraz po ich starcie w sieci ukazały się nowe screeny, a dziś możemy przekazać Wam informacje wyjawione przez jednego z graczy, który dorwał się do wczesnej wersji gry. Pełen wywiad, opublikowany na kanale użytkownika Chunky Gaming w serwisie YouTube, znajdziecie poniżej, wraz z wypunktowanymi najważniejszymi nowinkami. Jednocześnie przypominam, że premiera Titanfall odbędzie się w marcu bieżącego roku na konsolach Xbox One, Xbox 360 oraz komputerach PC. Tytuł dostępny będzie w Polsce od 13 marca, 'w rodzimej wersji językowej (napisy) - już teraz możecie składać zamówienia przedpremierowe.

Titanfall w skrócie:
  • Strzelanka FPP od studia Respawn Entertainment
  • Rozgrywka łączy w sobie elementy parkouru, zwykłej strzelaniny oraz gier z mechami
  • Polska premiera produkcji nastąpi 13 marca na konsolach Xbox 360, Xbox One oraz komputerach PC

Z wrażeń gracza o ksywce Jersey wynika m.in., że pod względem graficznym Titanfall stanowi połączenie Battlefielda 4 z Call of Duty: Ghosts, a tempo gry jest „fenomenalne” dzięki elementom parkouru i podwójnym skokom. Zauważono także, że na przebieg gry wpływają głównie sami gracze, gdyż postacie sterowane przez sztuczną inteligencję (dwie wersje – słabe jednostki „grunts” oraz silniejsze „spectre”) dodają tylko potyczkom wrażenia większej skali i nie stanowią niemal żadnego wyzwania. Akcja jest nieustanna, a respawny są natychmiastowe. Rozgrywka przywołuje na myśl serię Call of Duty, jednak odrzut broni jest znikomy, dzięki czemu kolejne zabójstwa wpadają na konto bardzo szybko.

O obecności karabinów snajperskich pisaliśmy już jakiś czas temu. Jersey potwierdza wcześniejsze informacje – strzelanie bez celowania przez lunetę i chwilowe przykładanie jej do oka jest nieefektywne. Dokładne celowanie również sprawia wielkie problemy, ze względu na mechanikę i szybkość gry. Zaznaczono jednak, że jednym strzałem z takiej broni pozbywa się przeciwnika sterowanego przez SI oraz innych graczy, o ile trafi się w dobre miejsce. Dodatkowo warto także zauważyć, że na możliwość wykorzystania Tytana trzeba czekać trzy minuty. Czas ten jednak skraca się, jeżeli jest się aktywnym na polu walki, więc tak zwane „kampienie” jest w gruncie rzeczy szkodliwe dla gracza chowającego się w zakamarkach i czyhającego na okazję do zasadzenia headshota.

Alfa umożliwia zabawę w dwóch trybach - Hard Point (opcja podobna do klasycznej dominacji) oraz Attrition (drużynowy deathmatch), natomiast przed rozpoczęciem właściwej rozgrywki można wziąć udział w treningu przybliżającym meandry poruszania się po mapach. Z innych ciekawostek warto wspomnieć, że podstawowe wyposażenie obejmuje karabin szturmowy, pistolet maszynowy, strzelbę, karabin snajperski i pistolet. Broń można modyfikować, dodając m.in. lunety, tłumiki, powiększone magazynki, itd.

Wychodzi więc na to, że szykuje się przyjemna produkcja dla fanów emocjonującego multiplayera. Dodatkowe informacje dotyczące Titanfall znajdziecie w naszej zapowiedzi autorstwa UV-a, który miał okazję spędzić z produkcją trochę czasu podczas zeszłorocznych targów Gamescom.