autor: Kamil Zwijacz
Titanfall 2 - analitycy obniżają prognozy sprzedaży
Cowen and Company, jedna z najpopularniejszych firm analitycznych, obniżyła prognozę sprzedaży gry Titanfall 2. Wcześniej zakładała, że strzelanka rozejdzie się w nakładzie około 9 milionów egzemplarzy, ale ze względu na niedawną premierę Battlefielda 1 i nadchodzące Call of Duty: Infinite Warfare, FPS studia Respawn Entertainment sprzeda się co najwyżej w 6 milionach sztuk.
Wczoraj odbyła się premiera strzelanki Titanfall 2 na konsole Xbox One, PlayStation 4 i komputery osobiste. Choć chyba większość fanów FPS-ów spodziewała się, że będzie to dobra produkcja, w rzeczywistości tytuł okazał się jeszcze lepszy, zgarniając bardzo wysokie oceny. Niewykluczone jednak, że nie przełoży się to na wielki, komercyjny sukces. Electronic Arts liczy bowiem na 10 milionów sprzedanych egzemplarzy w ciągu pierwszego roku obecności projektu na rynku, jednak branżowi analitycy sądzą inaczej. Cowen and Company, jedna z najpopularniejszych tego typu firm, współpracująca chociażby z Oracle, Microsoftem, McAfee, Inc. czy Adobe, zmieniła prognozę sprzedaży z 9 milionów na 5 – 6 milionów sztuk. O ile sama jakość produkcji nie ma tu nic do rzeczy, tak wszystko rozbija się o termin premiery.
Titanfall 2 trafił na rynek kilkanaście dni po wyczekiwanym Battlefieldzie 1 i na chwilę przed premierą Call of Duty: Infinite Warfare i Call of Duty: Modern Warfare Remastered. Według Cowen and Company EA zdecydowało się na wypuszczenie swoich dwóch FPS-ów w pobliżu premiery nowego CoD-a, by wyrządzić mu jak największą krzywdę i odebrać część fanów. Analitycy uważają jednak, że był to „strzał w stopę”, a najbardziej ucierpi na tym projekt studia Respawn Entertainment, który nie jest jeszcze tak ugruntowaną marką jak seria studia DICE i cykl Activision.
Teorię tę w pewien sposób potwierdził Drew McCoy, producent Titanfalla 2, który wyjawił, że termin premiery gry został ustalony dawno temu przez EA i studio nie miało możliwości jego zmiany. Mimo wszystko deweloper jest dobrej myśli:
„Wypuszczamy tytuł, z którego jesteśmy zadowoleni, lubimy w niego grać i jesteśmy z niego dumni (…) Tak naprawdę nie ma znaczenia, kiedy gra się ukazuje. Dobra produkcja zostanie zauważona.”
Trzymamy więc kciuki, by przewidywania Cowen and Company się nie sprawdziły, a sam Titanfall 2 okazał się hitem.