autor: Mateusz Kądziołka
Tim Schafer i Double Fine zebrali już 2 miliony dolarów na produkcję nowej przygodówki
Zespół Double Fine zdołał zebrać już ponad 2 miliony dolarów za pośrednictwem programu Kickstarter, w którym to indywidualne osoby wpłacają dowolną kwotę i finansują powstanie pełnej wersji gry.
Docierają do nas kolejne bardzo pozytywne informacje z obozu studia Double Fine. Zespół deweloperski pod wodzą Tima Schafera zdołał zgromadzić już ponad 2 miliony dolarów w ramach programu Kickstarter w ciągu niespełna 2 tygodni. Wynik jest tym bardziej imponujący, że pierwotnie zakładano zebranie 400 tysięcy dolarów, czyli 5 razy mniej.
Tim Schafer pracuje w branży elektronicznej rozrywki od wielu lat. Znany jest głównie z klasycznych gier przygodowych (The Secret of Monkey Island, Monkey Island 2: LeChuck's Revenge i Day of the Tentacle) oraz „innych”, mocno niekonwencjonalnych produkcji (Psychonauts, Brutal Legend).
Na początku zespół Double Fine chciał zebrać 300 tysięcy dolarów na grę i 100 tysięcy dla firmy 2 Player Productions, która sfilmuje cały proces twórczy. Okazało się, że cel ten udało się osiągnąć w 8 godzin od momenty startu akcji. Dzisiaj Schafer dysponuje już niebagatelną kwotą 2 milionów dolarów, co będzie miało istotny wpływ na proces dewelopingu. Możemy być niemal pewni, że zespołowi Double Fine nie zabraknie świeżych pomysłów - szczególnie, gdy w drużynie ma się takich ludzi jak Tim Schafer i Ron Gilbert.
W zeszłym tygodniu informowaliśmy o tym, co ekipa Double Fine zamierza zrobić z „lekką” nadwyżką budżetową. Uzyskane środki umożliwią nagranie anglojęzycznego dubbingu, dodanie napisów w kilku innych językach oraz wydanie gry na dodatkowe (oprócz Windows, OSX i Linux) platformy sprzętowe: urządzenia mobilne działające pod kontrolą systemu iOS i niektóre smartfony z Androidem.
Pomysł w wykorzystaniem serwisu Kickstarter okazał się dla zespołu Double Fine strzałem w dziesiątkę. Ekipa zebrała pięć razy więcej niż pierwotnie zakładano, a do końca akcji pozostało jeszcze 21 dni. Wszystko wskazuje na to, że zespół Schafera dostanie finalnie jeszcze więcej niż aktualne 2 miliony. W tym momencie nasuwa się istotne pytanie: czy sukces Double Fine zaowocuje zupełnie nowym trendem w elektronicznej rozrywce i przyczyni się do tworzenia nietuzinkowych produkcji, które będą odpowiadać fanom, a nie wydawcom? Mamy nadzieję, że tak.