autor: Łukasz Szliselman
Thief porzuca punkty doświadczenia
Twórcy gry Thief wzięli pod uwagę opinie fanów i zrezygnowali z rozwoju postaci przy pomocy punktów doświadczenia. Zamiast tego Garrett skupi się na zdobywania łupów, które zamieni na przydatne gadżety.
Mamy dobre wieści dla miłośników skradanek, zwłaszcza tych, którym szczególnie bliska jest seria Thief. Pod wpływem sugestii fanów twórcy nadchodzącej gry Thief zdecydowali się zrezygnować z przyznawania punktów doświadczenia za widowiskowe akcje. Jeden z członków studia Eidos Montreal przyznał:
„Na początku chcieliśmy przedstawić rozwój postaci w formie punktów XP, ale osłabiało to motywację do kradzieży – a przecież to główne zadanie złodzieja. Skoro Garrett jest już Mistrzem Złodziei, to nie ma potrzeby dodawać do gry rozwoju opartego na zdobywaniu doświadczenia.”
Inny dodał:
„Chcemy położyć nacisk na kradzież i to właśnie takie akcje będą nagradzane. To gracz powinien decydować ‘jak’ – naszym zadaniem nie jest osądzanie tego, w jaki sposób osiąga on swoje cele, lecz nagradzanie sukcesów.”
- Twórcy zrezygnowali z przyznawania punktów XP
- Możliwości postaci zwiększymy dzięki nowym gadżetom
- W grze pojawią się narzędzia agresywne oraz taktyczne
- Powodzenie zależeć ma od ilości zdobytego łupu, a nie efektownych zabójstw
System rozwoju postaci ujawniony został na gameplayu, przygotowanym z okazji tegorocznych targów E3. W pokazanym wtedy fragmencie rozgrywki Garrett otrzymywał punkty XP np. za trafienia w głowę. Fani niezbyt przychylnie zareagowali na to rozwiązanie, ponieważ kwestionowało ono fundamentalne zasady skradankowej serii. Jedną z nich jest – im mniej ingerencji w otoczenie, tym lepiej. Nagradzanie złodzieja za pozostawianie za sobą sterty trupów, byłoby co najmniej nie na miejscu.
Twórcy przyznają, że decyzję o zmianie podejścia podjęli pod wpływem krytyki ze strony fanów. Tym samym ludzie z Eidos Montreal dowiedli, że opinii graczy nie mają „głęboko w poważaniu”– i chwała im za to.
Jak zatem ma wyglądać rozwój postaci? Zamiast na zdobywaniu nowych umiejętności i ulepszaniu statystyk, postęp Garretta zostanie oparty na posiadanych przedmiotach. Narzędzia zostaną podzielone na agresywne oraz taktyczne, które mają wspierać cichy styl gry. Ilość łupów z poszczególnych akcji warunkować ma, ile pieniędzy otrzyma gracz za ich sprzedaż i w konsekwencji, na jakie gadżety będzie mógł sobie pozwolić przed kolejną misją. W ten sposób grający będzie bardziej zmotywowany do przeczesywania każdego zakamarku mapy, a nie strzelania „headshotów”.
Polską premierę gry Thief zaplanowano na 28 lutego 2014 roku. W naszym kraju pojawi się ona w polskiej (napisy) wersji językowej w wydaniu na PC, Xboksa 360, PlayStation 3, PlayStation 4 oraz na Xboksie One po angielsku.
- Graliśmy w Thief: Out of the Shadows na PS4 - złodziej wszech czasów powraca
- Oficjalna strona gry Thief