autor: Mateusz Kądziołka
Thief 4 w tarapatach? Twórcy opuszczają studio Eidos Montreal
W sieci pojawiły się dosyć niepokojące informacje na temat zespołu tworzącego grę Thief 4. Okazało się, że od 2010 roku studio deweloperskie opuścił reżyser dźwięku, dwóch projektantów poziomów, para artystów koncepcyjnych oraz kilku innych pracowników.
Na łamach witryny Kotaku pojawiła się niezbyt optymistyczna wiadomość dotycząca gry Thief 4. Z tekstu autorstwa Superannuation wynika, że spora grupa osób zatrudnionych przy produkcji czwartej części kultowego cyklu skradanek opuściła szeregi zespołu deweloperskiego.
Odejścia z zespołu Eidos Montreal rozpoczęły się jeszcze w 2010 roku. Paul Weir, reżyser dźwięku, zrezygnował z pracy nad Thiefem 4 w marcu. Ze studia odeszło też dwóch projektantów poziomów. Adam Alim przeniósł się do WB Games Montreal, a Pierre-Olivier Clement rozpoczął prace nad innym projektem. Oprócz nich zespół Eidos Montreal opuściła dwójka artystów koncepcyjnych, specjalista ds. animacji oraz starszy projektant poziomów.
Informacje o odejściach nie są jedynymi, do których dotarł Superannuation. Autor wspomniał też o studiu Goldtooth Creative, które zajmowało się stworzeniem trailera Thiefa 4. Według CV jednego z pracowników wspomnianej firmy, zwiastun gry był gotowy do zaprezentowania w grudniu 2011 roku (najprawdopodobniej w ramach rozdania nagród VGA). Tak się jednak nie stało. Na szczęście dla fanów, kilka dni temu w sieci pojawiły się fragmenty wspomnianego trailera.
Brak jakichkolwiek informacji o Thief 4 podczas tegorocznych targów E3 mógł być niepokojący. Wnioski nasuwające się po przeczytaniu artykułu Superannuation również nie nastrajają pozytywnie. Promykiem nadziei wydają się tutaj być słowa jednego z twórców, który napisał na profilu LinkedIn, że „zaprojektował ostatni poziom w grze”. Przedstawiciele firma Square Enix, będącej wydawcą gry, nie chcieli skomentować tych doniesień.
Thief 4 będzie czwartą odsłoną legendarnego cyklu skradanek, łączących w sobie przygodę oraz elementy charakterystyczne dla gier akcji. Najprawdopodobniej po raz kolejny wcielimy się w złodzieja Garretta, dysponującego wyszukanymi gadżetami i metodami godnymi mistrza swego fachu.