W The Wolf Among Us: Season 2 zagramy dopiero w 2019 roku
Zespół Telltale Games poinformował, że The Wolf Among Us: A Telltale Games Series - Season 2 ukaże się dopiero w przyszłym roku. Dodatkowy czas ma pomóc autorom lepiej dopracować projekt. Powodem opóźnienia są także duże zmiany w samym studiu.
Mamy złe wieści dla osób czekających na drugi sezon epizodycznej przygodówki The Wolf Among Us. Autorzy gry, czyli ludzie ze studia Telltale Games, ogłosili, że produkcja zaliczy opóźnienie i ukaże się dopiero w 2019 r. Przypomnijmy, że początkowo premierę planowano na drugą połowę tego roku, a sam projekt zapowiedziano w lipcu 2017 r.
Jako powód poślizgu autorzy podają chęć lepszego dopracowania projektu oraz przede wszystkim duże zmiany, jakie zaszły w samym studiu Telltale Games w ostatnich kilkunastu miesiącach.
Twórcy nie podali żadnych konkretów odnośnie tej transformacji wewnątrz studia, ale warto tu wspomnieć o plotkach dotyczących sytuacji w zespole. W marcu zrobiło się głośno o oskarżeniach dotyczących toksycznej atmosfery, jaka według części pracowników panuje w firmie. Według nich Telltale Games zachłysnęło się sukcesem pierwszego sezonu The Walking Dead i rozpoczęło masową produkcję tego typu przygodówek. Narzucone tempo okazało się zbyt wysokie dla deweloperów. Brakowało czasu na odpowiednie dopracowanie projektów, pomimo tego, że załoga rozrosła się ze stu do trzystu ludzi, a szefostwu zdarzało się zmuszać podwładnych do pracy przez 14-18 godzin dziennie, przez 6 dni w tygodniu.
W rezultacie ze studia odeszło sporo doświadczonych i utalentowanych twórców, a sprzedaż kolejnych gier zaczęła systematycznie spadać. W końcu podjęto decyzję o zwolnieniu sporej części załogi i mocnym ograniczeniu liczby tworzonych projektów. Z kolei w styczniu tego roku pojawiły się plotki, że Telltale Games chce porzucić swój własny, mocno przestarzały silnik na rzecz Unity, co mogłoby znacząco przyśpieszyć i ułatwić produkcję.
Z The Wolf Among Us: A Telltale Games Series - Season 2 wiążemy spore nadzieje. Pierwszy sezon, który ruszył w październiku 2013 roku, pozostaje jedną z najlepszych epizodycznych przygodówek w dorobku studia. Więc jeśli twórcy potrzebują więcej czasu, aby opracować godną kontynuację, to jest to cena, którą warto zapłacić.