The Vitrue 100 – internetowa lista najpopularniejszych marek w grudniu 2008
Jeszcze nie zakończyły się wszelkiego rodzaju podsumowania ubiegłego roku. Tym razem przed nami lista marek, o których najwięcej się mówiło w Internecie w grudniu 2008 roku.
Jeszcze nie zakończyły się wszelkiego rodzaju podsumowania ubiegłego roku. Tym razem przed nami lista marek, o których najwięcej się mówiło w Internecie w grudniu 2008 roku.
Firma Vitrue postanowiła sprawdzić, jak przedstawia się popularność ponad 2000 przeróżnych marek. W tym celu stworzyła wskaźnik SMI (Social Media Index), dzięki któremu możliwe stało się codzienne sprawdzanie internetowych rozmów i dzielenia się informacjami o danej marce. Algorytm pozwolił uzyskać prosty wynik bazujący na częstości użycia nazwy, wielkości środowiska dla danego medium oraz zasięgu rozmów o danej marce (zwracano również uwagę na skrótowce lub niepełne nazwy, tak by uzyskać pełen obraz sytuacji). W skrócie – opracowana lista prezentuje marki, o których najwięcej się mówiło w całym Internecie – czy to na forach, czy w artykułach, materiałach promocyjnych, lub recenzjach.
Pierwsza dziesiątka tego zestawienia prezentuje się następująco:
- iPhone
- CNN
- Apple
- Disney
- Xbox
- Starbucks
- iPod
- MTV
- Sony
- Dell
Jak widać branża elektroniczna ma tutaj całkiem niezłą reprezentację – 6 pozycji (z czego aż trzy należą do firmy Steve’a Jobsa). Tuż za pierwszą dziesiątką znalazł się Microsoft, zaś z innych gigantów: Nintendo na miejscu 13, PlayStation na 15, a IBM dopiero na 77 miejscu. Pełne zestawienie znajduje się po tym adresem. Czas na kolejne prześciganie się „kto lepszy”?