The Sun wygląda jak mobilny S.T.A.L.K.E.R.
Ukraiński zespół EGProject opublikował świeży zwiastun mobilnej gry The Sun, czyli postapokaliptycznego RPG akcji, które pod względem mechaniki pełnymi garściami czerpać ma z serii S.T.A.L.K.E.R.
- Deweloper gry: EGProject
- Wydawca: EGProject
- Gatunek: RPG akcji
- Platformy: iOS, AND, Win
- Data premiery: 2017 r.
Ukraińskie studio EGProject wypuściło nowy zwiastun projektu The Sun, czyli postapokaliptycznego RPG akcji, które ma się ukazać w tym roku na systemy mobilne iOS, Android i Windows. Gra ma zadebiutować w tym roku, ale już teraz można ją sprawdzić dzięki otwartym beta testom.
Gra zaoferuje dosyć nietypową przyczynę upadku cywilizacji ludzkiej. W świecie The Sun w 2050 roku słońce wyemitowało śmiertelne wiązki energii, doprowadzając do zniszczenia większości technologii na Ziemi i zapełniając jej powierzchnie radioaktywnymi cząsteczkami. Przetrwała garstka ludzi, którzy uwierzyli ostrzeżeniom naukowców i na czas schowali się w bunkrach.
Akcja gry rozpocznie się kilkaset lat później, w momencie, gdy sytuacja na planecie poprawiła się na tyle, że mieszkańcy schronów zaczynają opuszczać swoje schronienia i podejmują próbę odbudowania cywilizacji. Nie jest to łatwe, gdyż pomimo upływu czasu, Ziemia wciąż jest pustynią, a radioaktywność doprowadziła do niebezpiecznych mutacji zwierząt. Gracz wcieli się w bohatera imieniem Kruk, który wychował się w jednej z pierwszych społeczności żyjących na powierzchni.
EGProjekt to ukraińskie studio, więc nikogo nie powinno dziwić, że dla autorów jednym z głównych źródeł inspiracji jest seria S.T.A.L.K.E.R.. W The Sun wydarzenia będziemy obserwowali z oczu bohatera, a zabawa ma mieć sandboksowy charakter. Gracz otrzyma dużą swobodę eksplorowania świata o otwartej strukturze, choć początkowo wiele sekcji mapy będzie zbyt niebezpieczna, aby mógł tam przetrwać żółtodziób. Pojawią się nawet anomalie.
W kampanii znajdziemy zarówno obowiązkowe misje fabularne, jak i wiele opcjonalnych zadań pobocznych. Mechanika walki będzie mocno zręcznościowa, ale na przebieg starć wpłyną również statystyki bohatera, które będziemy mogli rozwijać za zgromadzone podczas przygód punkty doświadczenia. Nie zabraknie także systemu dialogowego, a autorzy obiecują, że większość postaci niezależnych będzie można zabić i wciąż kontynuować zabawę.