autor: Michał Kułakowski
The Stomping Land debiutuje we wczesnym dostepie na Steamie
W steamowym programie wczesnego dostępu zadebiutowała wersja alfa The Stomping Land, a więc survivalowej gry nastawionej na zabawę multiplayer, która pozwala nam wcielić się w łowcę dinozaurów. Twórcy obiecują, że prace nad tytułem zakończą się pod koniec 2015 roku.
W ostatecznej wersji gry ma pojawić się aż 15 gatunków dinozaurów. W wersji alfa zapolujemy jednak tylko na 6, w ograniczonej formie dostępne są także inne zapowiadane cechy i opcje gry
Zgodnie z obietnicami i zapowiedziami, na Steamie w programie wczesnego dostępu zadebiutowała gra The Stomping Land. W ubiegłym roku jej twórcy z sukcesem uzyskali pieniądze na dokończenie prac dzięki zbiórce w serwisie Kickstarter. Podobnie jak w przypadku innych tytułów wchodzących w skład Steam Early Access, gracze za grywalną wersję alfa produkcji muszą zapłacić pełną cenę licząc na to, że w przyszłości deweloperzy oddadzą w ich ręce w pełni funkcjonalną edycję gry. The Stomping Land kosztuje 22,99 euro (ok. 88 zł). Tytuł za darmo otrzymują osoby, które wsparły projekt na Kickstarterze.
Przypomnijmy, że The Stomping Land to survivalowa gra akcji przeznaczona do rozgrywek wieloosobowych, w której wcielamy się w łowców dinozaurów. Gracze muszą rywalizować z innymi plemionami o najcenniejsze zdobycze i chronić swoje łupy przed drapieżnikami oraz innymi myśliwymi. Chociaż przetrwać można w pojedynkę, to twórcy zalecają współpracę z innymi uczestnikami zabawy. Na oficjalnej steamowej stronie produkcji deweloperzy przedstawiają listę opcji dostępnych w aktualnej wersji gry oraz zapowiadają, że poprawki i update'y będą regularnie pojawiać się do końca 2015 roku.
The Stomping Land wykorzystuje wiele rozwiązań obecnych u przedstawicieli coraz bardziej popularnego gatunku sieciowych survivali, reprezentowanego przez takie produkcje jak DayZ, Nether, Rust czy 7 Days to Die. Poza wspólnymi cechami rozgrywki wszystkie te tytuły łączy również fakt, że żaden z nich nie doczekał się jeszcze oficjalnej premiery i jest dostępny tylko w niedokończonej i zabugowanej formie. Jak pokazują statystki sprzedaży Steama, fakt ten nie przeszkadza graczom, którzy wciąż są żywo zainteresowani kupnem tych produkcji. Pytanie tylko jak długo tego typu sytuacja będzie się utrzymywać i czy deweloperzy nie szkodzą sobie samym, publikując coraz więcej gier w programie Steam Early Access. Według wielu osób, niekontrolowany zalew tego typu projektów oraz związane z nimi kontrowersje szkodzą rynkowi PC. Wkrótce może okazać się więc, że moda na wieloosobowe survivale skończy się jeszcze zanim pierwsza gra z gatunku zostanie udostępniona w ostatecznej wersji.