The Shrouded Isle - nadchodzi strategia o zarządzaniu miasteczkiem kultystów
Autorzy Moon Hunters, czyli ludzie ze studia Kitfox Games, poinformowali, że ich następną grą będzie strategia ekonomiczna The Shrouded Isle. Wcielimy się w niej w burmistrza mieściny kultystów wybudowanej na grobowcach prastarych bóstw, a do naszych zadań należeć będzie m.in. wybieranie, kto z mieszkańców zostanie złożony w ofierze.
Znane z Moon Hunters kanadyjskie studio Kitfox Games zapowiedziało swój kolejny projekt. Okazała się nim nietypowa strategia ekonomiczna The Shrouded Isle, w której będziemy zarządzali miasteczkiem będącym siedzibą kultu wprost z mitologii Cthulhu. Produkcja zmierza wyłącznie na pecety, a jej premiera ma nastąpić w lutym przyszłego roku. Twórcy umieścili już swoje dzieło w programie Greenlight, licząc, że głosy graczy zapewnią im dystrybucję w serwisie Steam.
The Shrouded Isle zaoferuje rzadko widywany w strategii ekonomicznej klimat horroru. Akcja toczyć się będzie na niewielkiej wysepce, będącej lokalizacją ponurego miasteczka. My wcielimy się w burmistrza i naszym zadaniem ma być tradycyjnie dbanie o dobrobyt ludności. Problem w tym, że mieścina wybudowana została na grobowcach plugawych prastarych bóstw, które pozostawione same sobie szybko się przebudzą i pożrą wszystko, co stanie im na drodze. Mieszkańcy dobrze o tym wiedzą i większość z nich jest wyznawcami, co nie znaczy, że chcą, aby obiekty ich kultu wydostały się na powierzchnię.
Nasze podstawowe obowiązki przypominać mają klasyczne strategie ekonomiczne. Będziemy więc zapewniali mieszkańcom pożywienie i lokum, oraz dbali o odpowiednie zbilansowanie budżetu. Wszystko to rozgrywane ma być jednak w stosunkowo niewielkiej skali i podległa nam mieścina nigdy nie przeobrazi się w tętniącą życiem metropolię. Zamiast myśleć o rozwoju skoncentrujemy się głównie na desperackich próbach utrzymania tego co mamy.
Jednocześnie miasteczko zamieszkiwać będzie pięć wpływowych rodów. Elementy takie jak majątek rodzin oraz ich członkowie, wraz ze zdolnościami i osobowościami, generowane będą proceduralnie, dzięki czemu za każdym razem natrafimy na inny układ sił z odmiennymi grupami. Wszystkie te rody będą ze sobą rywalizowały, a przebieg tych konfliktów kształtowany ma być przez decyzje podejmowane przez sztuczną inteligencję postaci.
Wraz z nadejściem każdej pory roku gracz zmuszony zostanie do złożenia ofiary ludzkiej, gdyż tylko to odłoży w czasie przebudzenie bóstw. Gracz będzie musiał wtedy wskazać jednego człowieka, którego poświęci dla dobra reszty społeczności. Decyzja ta zazwyczaj okaże się mieć istotne skutki, gdyż zmieni stosunki sił między rodzinami, a ród, z którego pochodzi ofiara, stanie się bardziej nieposłuszny i wzrośnie ryzyko jego rebelii.