The Medium zbiera mieszane recenzje
Pierwsze (liczne) recenzje The Medium trafiły do sieci. Nowe dzieło polskiego studia Bloober Team może pochwalić się przyzwoitą średnią ocen, ale nie da się ukryć, że gra podzieliła recenzentów.
Jutro ukaże się The Medium, czyli nowa gra studia Bloober Team. Jak tym razem spisali się polscy twórcy z Krakowa? Odpowiedź na to pytanie przynoszą pierwsze recenzje tytułu. Wśród nich znalazł się tekst naszego serwisu, w którym DM dzieli się swoimi wrażeniami z gry.
The Medium – wybrane recenzje
- GRYOnline.pl – 9/10
- The Gamer – 10/10
- PowerUp! – 9,7/10
- PC Gamer – 92/100
- GameSpot – 9/10
- GameWatcher – 8,5/10
- God is a Geek – 8,5/10
- EGM – 4/5
- Hardcore Gamer – 4/5
- IGN – 8/10
- Stevivor – 7,5/10
- Wcctech – 7,3/10
- Game Informer – 6,8/10
- Shacknews – 6/10
- Dual Shockers – 5,5/10
- Games Radar – 2,5/5
- Attack of the Fanboy – 2,5/5
- The Guardian – 2/5
Jak widać, The Medium zebrało noty z niemal całej skali, od perfekcyjnych 10/10 do rozczarowujących 4/10. W chwili pisania tego tekstu dało to grze średnią rzędu 75/100 z 26 recenzji (na PC; 72/100 dla wydania na XSX/S z 54 ocen) zebranych przez serwis Metacritic. Tym samym gra może się pochwalić wyższym Metascore niż poprzedni projekt Bloober Team, skądinąd ciepło przyjęte Blair Witch (69/100 dla wydania pecetowego na podstawie 45 tekstów). Niemniej wygląda na to, że gra krakowskiego zespołu podzieliła recenzentów. Znowu.
Brak zgody recenzentów co do oceny The Medium widać po opiniach na temat poszczególnych elementów. Najwięksi malkontenci narzekają m.in. na mało zróżnicowane i czasem irytujące zagadki, zbytnie rozwleczenie rozgrywki i nijakie projekty lokacji. Jednakże już w nawet nieco bardziej optymistycznych tekstach czytamy coś zgoła przeciwnego: że zagadki są „porządne”, lokacje świetne stylistycznie, a gra za krótka. Równie skrajnie oceniono ścieżkę dźwiękową (zbyt słabo wyróżniającą się lub znakomitą), elementy grozy (zabitej przez brak większych wyzwań lub stale towarzyszącej graczom) oraz narrację (za bardzo rozdrobnioną lub utrzymującą genialne tempo). Tu i ówdzie pojawiły się także narzekania albo pochwały w kontekście odniesień do polskiej historii i realiów.
Na szczęście są kwestie, co do których recenzenci byli względnie zgodni. Pierwszą z nich są problemy techniczne, szczególnie w zakresie optymalizacji. Doceniono natomiast mechanikę podwójnego świata, czyli de facto główną atrakcję gry, jak również świetne zastosowanie zablokowanej kamery w celu budowania napięcia.
Krótko mówiąc, The Medium to chyba podręcznikowy przykład produkcji budzącej tyle zachwytów, co narzekań, a same oceny nie pozwalają wydać ostatecznego wyroku. Niemniej skutki tego mieszanego przyjęcia widać po dzisiejszym kursie akcji Bloober Team, który to traci, to zyskuje (via StockWatch.pl). Jak zmieni się to po debiucie The Medium na komputerach osobistych i konsoli Xbox Series X/S – przekonamy się już jutro. Przypomnijmy, że tytuł będzie od razu dostępny w ramach usługi Xbox Game Pass.