The Long Reach - nadchodzi przygodówka, w której zagadki zapolują na gracza
Studio TLR Team powoli kończy prace nad horrorem The Long Reach. Produkcja będzie nietypową przygodówką, w której każdą łamigłówka przyjmie postać aktywnie polującego na nas szaleńca.
Niewielka grupa deweloperów funkcjonująca na razie pod nazwą TLR Team pracuje nad utrzymaną w klimacie horroru przygodówką The Long Reach, która zaoferuje dosyć nietypowe podejście do swojego gatunku. Produkcja zmierza obecnie wyłącznie na pecety i wydawana będzie w modelu epizodycznym. Premiera pierwszego odcinka ma nastąpić w przyszłym roku. Autorzy próbują zapewnić sobie dystrybucję w serwisie Steam poprzez głosy użytkowników oddane w programie Greenlight.
Akcja The Long Reach toczyć się będzie na samym początku wybuchu tajemniczej zarazy, która przeobraża ludzi w żądnych krwi maniaków. Podczas kampanii prześledzimy tę historię z perspektywy kilku grywalnych postaci. W planach jest pięć odcinków, a decyzje podjęte w poszczególnych epizodach będą miały wpływ na przebieg fabuły w kolejnych. Ostatecznie nasze wybory i działania doprowadzą opowieść do jednego z dwóch alternatywnych zakończeń.
Autorzy opisują swoje dzieło jako przygodówkę, w której zagadki ścigają nas i próbują zabić. W praktyce wygląda to tak, że każdy maniak stanowić ma odrębne wyzwanie logiczne, a gracz będzie musiał wymyśleć sposób, aby zneutralizować to zagrożenie. Nasze postacie mają być słabe w bezpośrednich konfrontacjach, dlatego będziemy polegali głównie na własnym sprycie, wykorzystując pomysłowe pułapki, miejsca do ukrycia się lub metody odwrócenia uwagi nieprzyjaciół.
Jednocześnie te żywe i agresywne łamigłówki będą bezustannie próbowały nas znaleźć. Nie otrzymamy więc typowego dla przygodówek komfortu nieograniczonej ilości czasu na rozgryzienie zagadek. Będziemy non-stop pod presją czasu i często dobry refleks okaże się równie przydatny co spryt. Dokładna eksploracja otoczenia zapewni nam wskazówki co do powodu szału wrogów i metod ich neutralizacji. Okaże się to bardzo istotne, gdyż pokonanie każdego nieprzyjaciela wymagać będzie innego rozwiązania.
Warto wspomnieć, że jakiś czas temu autorzy udostępnili za darmo wczesny prototyp The Long Reach. Zawiera on jedynie ułamek planowanej zawartości i wiele z jego elementów zostanie znacznie ulepszonych w komercyjnej wersji, ale to demo i tak daje całkiem niezłe pojęcie o kierunku, w jakim zmierza ten projekt.