autor: Bartosz Woldański
The Long Dark na pierwszym zapisie z rozgrywki
Zgodnie z niedawną obietnicą, studio Hinterland udostępniło nie tylko pierwsze obrazki z gry The Long Dark, ale także pokazało w akcji wersję prototypową wspomnianej produkcji, ciągle walczącej o sfinansowanie na platformie Kickstarter.
Twórcy The Long Dark na osiem dni przed końcem zbiórki pieniędzy nadal próbują przekonać graczy do finansowego wsparcia na Kickstarterze. Aktualnie uzbierano ponad 117 tys. z 200 tys. dolarów potrzebnych na ukończenie produkcji, a zachętą mają być pierwsze obrazki, które w bardzo dużym stopniu przypominają styl graficzny widoczny artworkach, oraz gameplay z komentarzem Raphaela van Lieropa, szefa studia Hinterland.
W pierwszych fragmentach z rozgrywki omówiono współczynniki opisujące postać, które normalnie są ukryte na ekranie. Na przykład biegnąc, tracimy sporo punktów energii (kalorie), które odnawia jedzenie (w pełnej wersji przewidziano osobne animacje dla tego typu czynności). Zbyt długie przebywanie na mrozie obniża również naszą kondycję, dlatego warto się schować i np. rozpalić ognisko, które dodatkowo odgoni wilki. Co ciekawe, główny bohater żywo komentuje wybrane wydarzenia albo swój aktualny stan fizyczny.
Omawiana gra została zapowiedziana na początku września tego roku, jeszcze przed rozpoczęciem zbiórki pieniędzy na stronie Kickstarter. Jest to pierwszy projekt niezależnego studia założonego przez weteranów, którzy maczali palce w takich tytułach, jak Company of Heroes, Far Cry 3, God of War, L.A. Noire czy Baldur’s Gate. The Long Dark ma być pierwszoosobowym symulatorem przetrwania w rozległym świecie, w którym doszło do dezaktywacji urządzeń elektrycznych. Gra, w której wcielimy się w niejakiego Williama Mackenziego, pilota śmigłowca pocztowego, pozwoli na swobodną eksplorację, ale równie duży nacisk położono na opowieść czy wybory moralne.
Premiera The Long Dark odbędzie się w okolicach października 2014 roku, pod warunkiem, że akcja na Kickstarterze powiedzie się. Autorzy gry potrzebują jeszcze nieco ponad 80 tys. dolarów i mają na to czas do 16 października tego roku. Docelowymi platformami sprzętowymi są komputery PC, Linux i Mac.