autor: Gabriela Kobos
The Last of Us z dwa razy lepszym wynikiem od Wednesday; popularność serialu wciąż rośnie
Od premiery The Last of Us jest jednym z najchętniej oglądanych seriali. Czy może być jeszcze lepiej?

The Last of Us zaliczył bardzo udany debiut. W dodatku już w drugim tygodniu przebił pod względem oglądalności inną produkcję HBO – Ród smoka – i uplasował się na szóstym miejscu rankingu Nielsena. Wtedy też zajął tylko jedną pozycję przed serialem Wednesday. A jak wygląda to w przypadku badań Parrot Analytics, które zajmuje się sprawdzaniem, jakie tytuły są najbardziej pożądane? Już w zestawieniu udostępnionym w ubiegłym tygodniu serial HBO radził sobie lepiej od produkcji o starszej latorośli Addamsów, jednak między 11 a 17 lutego dwukrotnie zwiększył swoją przewagę.

Powyższy ranking prezentuje popyt na przedstawione produkcje, który jest badany na podstawie oglądalności, wyszukiwań w sieci, pobrań, a także postów w mediach społecznościowych. Według analizy Parrot Analytics, The Last of Us wzbudza ponad 60 razy większe zainteresowanie od przeciętnej produkcji, przy czym zaliczył 40% wzrost w porównaniu z zeszłym tygodniem. To właśnie między 4 a 10 lutego TLoU udało się ostatecznie przebić Wednesday w rankingu Parrot Analytics i zostać najbardziej „pożądanym” serialem pod względem oglądalności oraz popularności w sieci.
Spekuluje się, że częściowo za sukcesem serialu może stać elastyczność jego emisji. W tygodniu, gdy miał miejsce finał Super Bowl, HBO zrezygnowało z konkurowania z wydarzeniem i wyemitowało odcinek serialu dwa dni wcześniej na HBO Max. W ten sposób stacja upiekła dwie pieczenie na jednym ogniu – dali widzom odcinek wcześniej, co podbiło oglądalność mierzoną w rankingach tygodniowych, i jednocześnie uniknęli konkurencji z popularnym wydarzeniem sportowym.
Czy The Last of Us uda się utrzymać tak duże zainteresowanie? Przekonamy się o tym w tym i następnych tygodniach. A najbliższy odcinek zadebiutuje 27 stycznia na HBO Max.
Może Cię zainteresować:
- Debiut The Last of Us na HBO Max był szalenie dobry; ogromna widownia po kilku godzinach
- Niespodziewanie The Last of Us zaliczyło lepszy debiut od Rodu smoka
- Wednesday wróci na Netflixa z 2. sezonem