autor: Michał Kułakowski
The Last of Us w wersji na PlayStation 4 – hiszpański sklep otwiera pierwsze pre-ordery
Jeden z hiszpańskich sklepów internetowych otworzył zamówienia przedpremierowe na The Last of Us w wersji na PlayStation 4. Według sprzedawcy gra ukaże się w drugiej połowie czerwca. Istnienie portu tytułu zostało ostatnio półoficjalnie potwierdzone przez tureckiego przedstawiciela Sony.
W czwartek informowaliśmy o półoficjalnej zapowiedzi nowej edycji The Last of Us, która tworzona jest z myślą o konsoli PlayStation 4. Informację tę przekazał, zapewne bez pozwolenia z góry, Sercan Sulun, jeden z przedstawicieli tureckiego oddziału Sony. Według niego, gra udostępniona zostanie w pudełkowej oraz cyfrowej edycji i powinna pojawić się latem tego roku. W zestawie z nią znajdą się też wydane do tej pory DLC. Wieść ta zaskoczyła i ucieszyła wielu graczy, zwłaszcza tych, którzy nie zainwestowali w PlayStation 3. Sony oczywiście nie potwierdziło istnienia portu i zdecydowanie odmówiło komentarza w tej sprawie.
To jednak nie koniec całej sprawy. Potwierdzając słowa Suluna, hiszpański sklep internetowy XtraLife zaczął właśnie przyjmować zamówienia przedpremierowe na grę. Na stronie sprzedawcy znajdziemy nie tylko pudełkową okładkę, ale także informacje o specjalnym bonusie przygotowanym dla kupujących, którym jest plecak z logo The Last of Us. Podana została również data premiery – 19 czerwca 2014 roku. Wzbudza ona jednak pewne podejrzenia, bowiem przypada w czwartek, podczas gdy tradycyjnie gry ukazują się w piątki (Europa) lub wtorki (Ameryka Północna). Być może mamy więc do czynienia z czystymi spekulacjami sklepu. Najprawdopodobniej załoga XtraLife zostanie wkrótce poproszona o zdjęcie swojej oferty i wstrzymanie się z jej publikacją do dnia oficjalnej zapowiedzi. Biorąc pod uwagę dotychczasowe przecieki, powinna ona nastąpić dość szybko.
The Last of Us ukazało się 14 czerwca 2013 roku. Tytuł jest oryginalną grą akcji z elementami survival horroru, która stworzona została przez amerykańskie studio Naughty Dog. Poza wciągającą kampania singlepayer, twórcy przygotowali również chwalony przez graczy tryb multiplayer. W minionym roku, produkcja zdobyła dziesiątki nagród i wyróżnień, a przez wielu została okrzyknięta jedną z najważniejszych premier ostatnich lat. Sony inwestuje dalej w markę, wydając komiksy oraz różnego rodzaju gadżety. W produkcji znajdować ma się również film aktorski oparty na scenariuszu gry.