autor: Michał Marian
The Elder Scrolls Online – twórcy ujawniają szczegóły dotyczące trybu PvP
Deweloperzy ze studia ZeniMax Online, pracujący obecnie nad The Elder Scrolls Online, po raz kolejny odpowiedzieli na serie pytań od fanów. Tym razem poruszyli kwestię trybu PvP, który znajdzie się w ich najnowszej produkcji.
W sieci pojawiło się do tej pory wiele informacji dotyczących najnowszego dzieła studia ZeniMax Online, The Elder Scrolls Online, lecz ciągle nie poznaliśmy jeszcze konkretów na kilka istotnych tematów. Deweloperzy postanowili odsłonić rąbka tajemnicy i odpowiedzieli na wybrane pytania fanów, których przede wszystkim interesowała kwestia trybu PvP.
Pytanie: W jaki sposób konstruowane będą machiny oblężnicze? Czy potrzebne będą w tym celu specjalne surowce? Będą one ruchome czy stacjonarne?
Odpowiedź: Machiny oblężnicze będą mogły zostać zdobyte i utworzone przez każdego, kto posiadać będzie tzw. Punkty Sojuszu (ang. – Alliance Points), niezbędne do ich zakupu. Nie będziecie potrzebowali w tym celu żadnych innych surowców. Co do mobilności: tarany będą mobilne, zaś balisty, katapulty i trebusze mogą zostać rozmontowane, a następnie postawione w innym miejscu.
Pytanie: Grupa czterech osób będzie raczej małą siłą podczas PvP w porównaniu do większych gildii posiadających stale ponad 20 osób online. Czy będzie można tworzyć drużyny alternatywnych rozmiarów?
Odpowiedź: Tak, dostępne będą drużyny większe niż tylko czteroosobowe. Więcej szczegółów w tej sprawie podamy w przyszłości.
Pytanie: Wielokrotnie wspominano, że gracze będą mogli przejąć obszary wokół twierdz przeciwników, aby pozbawić ich zasobów. O jakich typach zasobów jest tu mowa, i w jaki sposób będą one wpływać na rozgrywkę?
Odpowiedź: Tartaki, farmy i kopalnie znajdujące się w okolicach twierdz będą umożliwiać ich ulepszenia. Tartaki będą odpowiedzialne za umacnianie drzwi i ich automatyczną naprawę. Farmy pomogą utrzymać strażników silniejszymi i wytrzymalszymi, zaś kopalnie wzmocnią ściany oraz umożliwią im samoczynną regenerację. Ponadto przejęcie kontroli nad zasobami odcina wszelkie okoliczne patrole, co stanowi strategiczną przewagę podczas organizacji oblężeń.
Pytanie: Największą zachętą skłaniającą do przejmowania i utrzymywania twierdz mają być korzyści płynące z posiadania danego terytorium. Czy możecie objaśnić o jakich dokładnie benefitach mowa?
Odpowiedź: Nie jesteśmy jeszcze gotowi, by ujawnić kolejne szczegóły. Posiadane benefity będą oddziaływać jedynie tak długo, jak długo dany sojusz będzie w posiadaniu konkretnego terytorium.
Pytanie: Czy będzie istniał jakiś system rankingowy trybu PvP? Jeśli tak, to czy będzie on nagradzał najlepszych specjalnymi tytułami, wyposażeniem, umiejętnościami i statystykami?
Odpowiedź: Tak, dostępny będzie system rankingowy. Nagrodami w nim będą Punkty Sojuszu, które umożliwią uzyskanie nowych tytułów, broni oraz zbroi. Dodatkowo pojawi się także specjalne drzewko umiejętności PvP, którego temat poruszymy szerzej w przyszłości.
Pytanie: Czy będę mógł awansować z poziomu 10 do 50 w Cyrodiil, przy porównywalnym tempie do kogoś, kto zdobywa kolejne levele w trybie PvE?
Odpowiedź: Zdobywanie doświadczenia w trybie PvP nie będzie tak niezawodne jak w trybie PvE, ze względu na zmienną (w zależności od pory dnia lub sytuacji na serwerze – dop. autor) ilość graczy strony przeciwnej. Jednakże Cyrodiil będzie również oferował szereg innych aktywności jak np. specjalne zadania lub eksploracja, przy okazji których będziemy mogli natknąć się na przeciwników, więc na pewno nieraz nadarzy się okazja do walki.
Pytanie: Jak będzie wyglądała kwestia skradania się w PvP i jak gracze będą mogli wykrywać ukrywających się przeciwników?
Odpowiedź: Skradających się przeciwników będzie można wykryć na kilka sposobów. Przede wszystkim ukrywający się gracz zostanie odkryty, jeśli otrzyma w tym czasie jakiekolwiek obrażenia. Ponadto pojawią się specjalne czary mające za zadanie wykrycie chowających się graczy. Nie można zapominać również, że skradanie będzie wymagało użycia staminy, której brak wpłynie negatywnie na szanse w walce.
Pytanie: Czy miasta NPC w Cyrodiil będą wrogo nastawione? Wiem, że tamtejszy rząd jest zły i skorumpowany, ale czy mieszkańcy będą odzwierciedlać nastawienie władców, tudzież będzie można podróżować po tej krainie w spokoju?
Odpowiedź: Wioski będą całkowicie neutralne. Strażnicy będą patrolować dane miasto, jeśli jakiś sojusz przejmie okoliczną twierdzę. Dzięki temu jego członkowie będą mogli w miarę bezpiecznie wykonywać zadania w ramach owej lokacji, choć gwarancja nie będzie 100%. Miasta i wioski NPCów nie będą wrogo nastawione, lecz część postaci napotkanych w dziczy z pewnością nie zostanie waszymi przyjaciółmi.
Deweloperzy obiecują, że najbliższa sesja Q&A zostanie przeprowadzona i opublikowana za około dwa tygodnie. W tym czasie wszyscy chętni mogą przesyłać swoje pytania na adres [email protected], skąd twórcy wybiorą najciekawsze propozycje. Przypominamy również, że w dalszym ciągu prowadzone są zapisy na beta-testy produkcji. Zainteresowanych odsyłamy pod ten adres.