autor: Michał Jodłowski
The Division – gameplay, porównanie grafiki, season pass i kolekcjonerka
W Internecie pojawił się zapis rozgrywki w trybie multiplayer z The Division, a także filmik porównujący oprawę graficzną z buildów zaprezentowanych na targach E3 w 2013, 2014 i bieżącym roku. Ponadto poznaliśmy zawartość edycji kolekcjonerskiej gry i (poniekąd) przepustki sezonowej.
Na targach E3 w Los Angeles The Division występowało już trzy razy. Powyżej dostępny jest najnowszy zapis rozgrywki z trybu wieloosobowego wraz z polskim tłumaczeniem deweloperskiego komentarza. Co więcej, youtuber o pseudonimie frost Danger opublikował na swoim kanale widoczny poniżej filmik, w którym porównał oprawy graficzne buildów zaprezentowanych podczas trzech ostatnich edycji wyżej wspomnianej imprezy branżowej, czyli z 2013, 2014 oraz bieżącego roku. Obnaża on stopniowe obniżenie jakości grafiki The Division wraz z postępem produkcji. Nie jest to pierwsze tego typu zjawisko, zarówno wśród produkcji Ubisoftu (słynna awantura z Watch_Dogs), jak i innych deweloperów. Za winowajcę takiego stanu rzeczy najczęściej podaje się multiplatformowość, w tym możliwości techniczne konsol obecnej generacji, które zmuszają do kompromisów.
Wiemy także, czego (mniej więcej) spodziewać się po przepustce sezonowej The Division. Season pass zaoferuje wszystkie rozszerzenia (i inne „korzyści”), jakie ukażą się w ciągu roku od premiery. Aby skorzystać z tej oferty, należy nabyć jedno z dwóch bogatszych wydań gry, tj. edycję złotą bądź kolekcjonerską (odpowiednio 360 i 550 złotych w sklepie Uplay). Zawartość tej drugiej prezentuje się następująco:
The Division zadebiutuje 8 marca przyszłego roku na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Ponadto w grudniu wystartują beta-testy, w których udział będą mogli wziąć użytkownicy XONE. Choć nic na razie nie wiadomo o pozostałych platformach, to z kart produktów w sklepie Uplay można wywnioskować, że posiadacze pecetów i PS4 także powinni otrzymać możliwość przetestowania The Division. Jeśli do opisów poszczególnych edycji nie wkradł się żaden błąd, wystarczy złożyć przedpremierowe zamówienie na grę, aby zaklepać sobie gwarantowany dostęp do fazy beta.