autor: Łukasz Kendryna
The Darkness 2 oficjalnie potwierdzony
Przed dwoma dniami, w trakcie odbywającego się w San Diego Comic Con International, oficjalnie poinformowano, iż trwają prace nad sequelem The Darkness, gry autorstwa Starbreeze Studios, która do sklepów powędrowała w 2007 roku.
Przed dwoma dniami, w trakcie odbywającego się w San Diego Comic Con International, oficjalnie poinformowano, iż trwają prace nad sequelem The Darkness, gry autorstwa Starbreeze Studios, która do sklepów powędrowała w 2007 roku.
Podczas jednego z wielu paneli, zorganizowanych w ramach corocznego San Diego Comic Con, Mark Silvestri poinformował, iż trwają prace nad kontynuacją świetnego shootera sprzed dwóch lat. Silvestri to osoba niezwykle znana w komiksowym światku. Jest on między innymi założycielem Top Cow, firmy odpowiadającej za publikowanie komiksów, jak również współtwórcą The Darkness, który zadebiutował właśnie w formie historyjki obrazkowej. Pierwszy zeszyt z Jackiem Estacado, głównym bohaterem serii, trafił na sklepowe półki w 1996 roku, odnosząc spory sukces. Do dziś rozeszło się ponad milion kopii.
Pierwsze wzmianki o nadchodzącym projekcie pojawiły się przed ponad rokiem, również w trakcie Comic Con, lecz zorganizowanym w Nowym Jorku. Wtedy jednak mieliśmy do czynienia z nieoficjalnymi informacjami, podczas gdy oświadczenie sprzed dwóch dni jest oficjalnym stanowiskiem firmy. Top Cow, właściciel marki, poinformował ponadto, iż osobami stojącymi za dewelopingiem gry nie są członkowie szwedzkiego Starbreeze Studios. Niestety jak dotąd nie poznaliśmy ekipy odpowiedzialnej za powołanie tytułu do życia.
The Darkness to gra, która zadebiutowała przed dwoma laty, wyłącznie na konsolach Xbox 360 i PlayStation 3. Od pierwszych chwil pojawienia się na rynku wzbudziła spore zainteresowanie, otrzymując przychylne oceny zarówno od krytyków (ocena na metacritic.com oscyluje, w przypadku obydwu konsol, w okolicach 80%), jak i graczy. Mnie osobiście, poza świetną historią i sposobem prowadzenia narracji, najbardziej zaintrygowała metoda, jaką rozwiązano problem nudnych ekranów loadingowych. Otóż, w trakcie każdorazowego ładowania się etapu, naszym oczom poza wypełniającym się paskiem, ukazywała się piękna animacja z narracją w tle. Zamiast statycznego tła, otrzymywaliśmy filmik wzbogacający i, co ważne, urozmaicający rozgrywkę.
Na koniec ważna informacja dla wszystkich was, którzy do dziś nie mieli okazji zagrać w opisywany tytuł. Według zapowiedzi przedstawicieli Top Cow, The Darkness już niedługo zadebiutuje w ramach tanich serii wydawniczych (Classics w przypadku Xboksa i Platinum od Sony). Cena wydawnictwa wahać się będzie w granicach $30 (w Polsce, patrząc na dotychczasowe praktyki, spodziewać się można 100zł). Więcej informacjo o grze znajdziecie jak zawsze w naszej encyklopedii.